Deel dit artikel
-

Mobiele aanbieders leggen focus op Samsung bij toestelpromoties

Mobiele aanbieders hebben in januari tot en met oktober van dit jaar het grootste deel van hun marketingbudget op toestelgebied gestopt in promoties met Samsung-smartphones. Voor iPhones en Huawei-toestellen waren er veel minder promoties te vinden, zo blijkt uit een inventarisatie van Telecompaper.

Van de vier grote mobiele merken is het vooral KPN dat opvalt door zijn focus op Samsung. T-Mobile doet dat ook, maar in mindere mate. De operator verdeelt het resterende marketingbudget over meer toestellen.

Tele2 stopt van de operators waarvan het bruto marketingbudget voor mobiele toestellen is bekeken het meeste geld in promoties met de iPhone. Samsung is hier veel minder overheersend. Vodafone had voor promoties met toestellen een relatief beperkt budget in de periode januari-oktober, veruit het minste van de grote vier mobiele operators.

KPN heeft volgens Telecompaper ruim 11 miljoen euro gestopt in Samsung-toestellen. Nog geen een vijfde van dit bedrag ging naar promoties inclusief een iPhone of een Huawei-toestel, respectievelijk de nummer 2 en 3 op de markt voor mobiele toestellen. Verder werd er nog ruim 1 miljoen euro gestopt in promoties met Sony-smartphones.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

1 Reactie

Dim

Laten we vooral niet vergeten dat Samsung hier gewoon vrolijk aan mee betaald. En het bedrijf heeft hele diepe zakken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond