Deel dit artikel
-

Modahl: “Dotcoms moeten weten welke doelgroep ze willen bedienen”

We moeten niet zo dramatisch doen over het aantal failliete dotcombedrijven. Tenminste, dat zegt Mary Modahl, vice president marketing van Forrester , en schrijfster van het boek 'Nu of nooit'. "Het aantal bedrijven dat het niet redt, is volgens mij niet hoger dan tien, twintig jaar geleden. Ze krijgen nu simpelweg meer media-aandacht."

De timing van haar boek is briljant. Op de cover van de verhandeling waarin Modahl vertelt wat bedrijven moeten doen om Internetters voor zich te winnen, prijkt een verkeersbord met daarop een winkelwagentje dat de plomp inrijdt. De gedachte ligt dan ook meteen bij Boo.com of Toysmart.com. Wat deden zij fout?
Modahl: "Boo had het jetset-toontje te pakken. In New York golden ze als hét Internetsnoepje. Maar voor de gewone consument, de meerderheid op het web, deed de site niks. Prijzen waren hoog. De grootste fout is hun zware site; er is een verband tussen de snelheid van een site en het bestede bedrag per consument."

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!