Deel dit artikel
-

Multimediabedrijf Wannahaves krijgt tweede kapitaalinjectie

Multimediabedrijf Wannahaves maakt bekend dat het een tweede kapitaalinjectie heeft ontvangen van haar huidige aandeelhouders. Het bedrag wordt niet bekendgemaakt uit respect voor de participanten, zegt CEO De Booij van Wannahaves, "maar we spreken hier niet over tonnen."

De grootte van de eerste financieringsronde werd ook niet bekendgemaakt, maar dezelfde participanten stappen nu ook weer in Wannahaves. Onder de aandeelhouders bevinden zich onder andere Roel Pieper, Victor Muller en Marcel Boekhoorn die voor zover bekend allen onder eigen naam participeren. Daarnaast investeert de Belgische participatiemaatschappij Privast Capital Partners. Privast investeert bij een participatie gemiddeld tussen de 550 duizend en 2,2 miljoen gulden en wil dit jaar bij alle participaties ongeveer 44 miljoen gulden gaan investeren. Privast opereert pan-Europees in eerste en tweede rondes maar doet niet aan seed capital.

CEO De Booij: "Het programma Wannahaves TV is de drijvende kracht achter het concept. We verwachten halverwege dit jaar in Engeland te starten, maar daar zijn we nog over aan het onderhandelen met lokale beursgenoteerde mediabedrijven." Daarna volgen wellicht België en Duitsland/Frankrijk.

Wannahaves combineert de media internet, televisie en tijdschrift en richt zich op mannen en vrouwen tussen de 20 en 49. De website van Wannahaves heeft sinds haar start meer dan zestigduizend leden geregistreerd. Via de Wannahaves Exchange, de WEX, die te vinden is op de site, kan de bezoeker bieden op artikelen als mobiele telefoons en horloges, de zogenaamde 'wannahaves'. Het bedrijf zegt dat de verkoop van de producten maandelijks is verdubbeld. Onlangs liet Wannahaves een onderzoek doen door bureau NSS/Interview, waaruit bleek dat de naamsbekendheid van Wannahaves bij de doelgroep op 36 procent ligt in de periode september-december vorig jaar.

Naast de website wordt het televisieprogramma 'Wannahaves TV' door Veronica vanaf 30 september vorig jaar uitgezonden. Volgens Veronica zijn de kijkcijfers gemiddeld genomen 160 duizend. De Booij spreekt van in totaal driehonderdduizend kijkers verspreid over de twee uitzendingen per week. Veertig procent van de kijkers zit in de leeftijdsgroep 20 t/m 34 jaar. Voorts wil Wannahaves ook gaan samenwerken met een aantal tijdschriften, wat volgens de Booij op korte termijn bekend wordt gemaakt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond