Muzikanten beginnen eigen sociale netwerksites

Rapper 50 Cent heeft meer dan 1 miljoen vrienden op MySpace. Met zijn eigen sociale netwerk Thisis50.com hoopt hij meer opties te creëren dan nu bij MySpace het geval is. De rapper is niet de enige muzikant die het heft in eigen handen neemt.
Dat meldt de muzieksite Billboard.
Op de site Thisis50.com kunnen fans net als op andere netwerksites een eigen profiel creëren en vrienden toevoegen. Het verschil voor 50 Cent is dat hij direct toegang heeft tot de e-mailadressen van zijn fans.
Ook onder anderen Kylie Minogue, Ludacris en de Pussycat Dolls maken handig gebruik van web 2.0. Na de verplichte reguliere website lanceerden zij stuk voor stuk een eigen sociale netwerksite. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe netwerksite fans een reden geeft om vaker terug te komen dan naar de ‘ouderwetse’ website.
De artiesten kunnen hier niet alleen advertenties verkopen op hun site, maar ook downloads aanbieden en merchandise verkopen. Op Bijvoorbeeld Kylie Minogue’s KylieKonnect hebben 25 procent van de gebruikers een aankoop gedaan. Het zijn allemaal opties die niet terug te vinden zijn op bijvoorbeeld Facebook of MySpace. Ook de e-maildatabase en het surfgedrag van hun fans op de site is in handen van de artiest zelf.
Bron foto: LaertesCTB (CC)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Joshua Schoenaker
My man 50. With his mind on the money and the money on his mind. Erg slim, veel meer hoef ik er niet over kwijt.