Deel dit artikel
-

MWC 2008: Blyk in zee met Nederlandse Qelp

De Europese mobiele telecomaanbieder Blyk gaat zijn klanten helpen hun toestel juist in te stellen met de diensten van Qelp. Qelp legt uit hoe jongeren tot 24 jaar reclame op hun toestel kunnen ontvangen in ruil voor gratis belminuten en sms’jes.

Qelp heeft een pan-Europese overeenkomst gesloten met Blyk. Het bedrijf, dat in Nederland al alle mobiele telecomaanbieders als klant heeft, is reeds actief bij Blyk in Engeland. Naarmate andere landen online komen, zal Qelp ook daar de belklanten vertellen hoe ze hun telefoon in moeten stellen voor Mms en mobiel internet.

"Het is essentieel dat de klanten van Blyk Mms’en kunnen ontvangen. Dat is het fundament van het bedrijfsmodel", legt Qelp-directeur Wouter Deelman aan Emerce uit op het World Mobile Congress in Barcelona. "Blyk is meer een uitgever dan een belbedrijf. Ze versturen hun klanten beeldreclame in ruil waarvoor ze vervolgens gratis belminuten en sms’jes krijgen."

Blyk is actief in Engeland en gaat in de tweede helft van 2008 in Nederland van start. Daartoe sloot het onlangs een overeenkomst met Vodafone. Blyk gebruikt de infrastructuur van Vodafone en zal daarvoor zelf klanten werven, jeugd tussen 16 en 24 jaar. Blyk is mede opgericht door de voormalig president-commissaris van Nokia.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond