Deel dit artikel
-

MySpace professioneel in rubrieksadvertenties

De Amerikaanse profielensite Myspace herlanceert de rubriek ‘Rubrieksadvertenties’. Daartoe sloot het bedrijf een samenwerking met Oodle.com.

Amerikaanse kranten en tijdschriften krijgen het nóg zwaarder nu profielensite MySpace professioneel de markt voor rubrieksadvertenties oppakt. Technologiepartner Oodle.com aggregeert sinds 3 jaar online rubrieksadvertenties uit bijvoorbeeld lokale kranten en maakt die online doorzoekbaar. Dat aanbod van inmiddels miljoenen advertenties is nu ook doorzoekbaar op de profielensite.

Bovendien is het mogelijk om direct op Classifieds.Myspace.com gratis een advertentie in te voeren. Die wordt alleen vertoond op het prikbord van de profielensite. Het voordeel daarvan is dat de advertenties niet zo anoniem zijn als op, bijvoorbeeld, Marktplaats.nl en Speurders. Aan iedere advertentie wordt automatisch het persoonlijke profiel van de (ver)koper verbonden.

De dienst is beschikbaar bij MySpace in Amerika, Engeland en Canada.

In de paar dagen dat het nieuwe prikbord online is, verschenen er in de rubriek ‘Banen‘ 19.000 advertenties. In de rubriek ‘Te Huur‘ waren dat er 3.700.

De ingebouwde zoekmachine doorzoekt standaard het vollédige Oodle-aanbod. Dat zijn de advertenties op kranten- en tijdschriftensites áls MySpace. Via de optie Geavanceerd Zoeken kan men de zoekopdracht verfijnen tot alleen MySpace-advertenties.

In Nederland verkeert Hyves in een vergelijkbare positie om een deel van de online advertentiemarkt naar zich toe te trekken. Vooralsnog toonde het bedrijf daar, desgevraagd, weinig concrete belangstelling voor.

MySpace neemt het op deze classifiedsmarkt op tegen Craigslist, een Amerikaanse variant van Marktplaats.nl.

Financiële details van de samenwerking zijn niet bekend gemaakt.

 

 

Bron foto: akaalias (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond