Deel dit artikel
-

Na Boo.com sluiten ook andere dotcoms de deuren

Na het faillissement van kledingsite Boo.com zijn ook de Britse nieuwsdienst Netimperative.com en Disneys Toysmart.com met slecht nieuws gekomen. Netimperative.com zag haar investeerders op hun schreden terugkeren, zo schrijft The Standard en Toysmart.com kon de concurrentie binnen de speelgoedmarkt niet aan.

De aankondiging van Netimperative.com komt al na drie maanden na de oprichting van het bedrijfje. Het site bracht online zakennieuws uit. Wat de reden voor terugtrekking van de investeerders is, blijft nog gissen. De betrokkenen hebben nog geen officiële mededelingen gedaan. Het versomberde toekomstperspectief voor Internetstartups zou een oorzaak kunnen zijn voor het uitblijven van kapitaal.

Ondanks de 45 miljoen dollar investeringskapitaal van ZeroStage heeft de Disney-webwinkel het niet gered. Speelgoedzaak Toysmart.com verwelkomde in december nog 1,6 miljoen bezoekers, maar heeft de concurrentiestrijd met andere speelgoedwebwinkels verloren, zegt de E-commerce Times . Hiermee heeft de site zijn plek op de lijst van grote speelgoedwebwinkels af moeten staan. De site had weliswaar een nummer vier positie veroverd, maar bleef flink achter bij de grote drie, eToys , Toys R Us en Smarterkids.com . Eerder deze maand sloot online speelgoedwinkel Redrocket.com haar deuren. Dat slechts enkele grote bedrijven kunnen overleven in een branche, kan als een waarschuwing voor andere B2C-branches gezien worden. Bij Toysmart verliezen 170 mensen hun baan.

Na dit rijtje van vier faillissementen zullen volgens de onderzoekers van PriceWaterhouseCoopers nog andere bedrijven volgen. Volgens het bureau zullen 25 beursgenoteerde, door hen onderzochte Britse Internetbedrijven binnen vijftien maanden in financiële problemen komen. Een kwart daarvan zal deze problemen al binnen een half jaar tegemoet kunnen zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond