Deel dit artikel
-

Neckermann ziet CEO vertrekken

CEO Kees Gabriëls verlaat eind dit jaar Neckermann en geeft het stokje door aan Gino Thuy, momenteel nog manager hardware bij Neckermann. Zijn opvolger was nauw betrokken bij de strategische omslag die het bedrijf onlangs maakte.

Gabriëls was als CEO vier jaar aan Neckermann verbonden. Daarvoor was hij 5 jaar verantwoordelijk voor de omzet van Neckermann in Nederland als marketing manager Nederland.

Hij staat achter de beslissing van de aandeelhouders om Thuy als zijn opvolger aan te wijzen: "Hij was een van dragers voor onze recente strategiewijziging. Deze keuze, daar zit continuïteit in. Dat is belangrijk voor Neckermann." Gino Thuy was zelf niet direct bereikbaar voor commentaar. Peter van Laere, nu COO, wordt de nieuwe CEO (nu COO). Thuy wordt CMO.

Thuy, momenteel nog manager hardware bij Neckermann, was verantwoordelijk voor de specialisatieslag die de site onlangs heeft gemaakt. De webwinkel opende 22 nieuwe webwinkels om de conversie te verhogen en concurrentie tegen te gaan. "De markt is veranderd. Waar we het voorheen op moesten nemen tegen andere bedrijven met een groot aanbod, zijn onze concurrenten nu de specialisten", aldus Gabriëls tegen Emerce toentertijd.

Onder de vlag van Neckermann krijgen de 22 webwinkels de opdracht om zich op de markt van de specialisten te richten. In de loop van de tijd moeten de winkels een eigen profiel krijgen. Per winkel is er een team met mensen die onder meer van de afdeling inkoop, marketing en verkoop komen.

Gabriëls meent dat expertise en verantwoordelijkheid bij de teams nodig is om te slagen in een competatieve internetverkoop. De huidige CEO vertrekt per 1 januari om zich in 2010 aan het schrijven van een boek over talentmanagement te wijden."Ik zal hier en daar een lezing geven. Maar wat ik in 2011 ga doen, ligt nog volledig open. Ik heb geen toekomstplannen."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond