Deel dit artikel
-

Nederlanders ervaren meer problemen met buitenlandse websites

De leveringsproblemen bij buitenlandse webshops nemen toe. Maar liefst driekwart van de Nederlanders heeft problemen ervaren met een bestelling bij een buitenlandse webshop, een toename van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van MasterCard.

Zeven op de tien Nederlanders koopt sinds de coronacrisis significant vaker bij Nederlandse webshops. Een ruime meerderheid koopt minimaal maandelijks producten bij een Nederlandse webshop, een toename van 11 procent ten opzichte van vorig jaar. 14 procent rondt zelfs iedere week een bestelling af bij een Nederlandse webshop, een groei van 6 procent ten opzichte van een jaar geleden.

De voornaamste reden om toch voor een buitenlandse webshop te kiezen is de aankoopprijs. Daarnaast worden het geboden assortiment (50%) en de zoektocht naar een specifiek artikel (45%) vaak als argument genoemd.

De meest voorkomende frustratie is een te late levering (39%), gevolgd door het niet aankomen van een product (25%) en het ontvangen van een beschadigd of verkeerd product (19%). 17 procent stelt zelfs opgelicht te zijn geweest via een buitenlandse webshop, een toename van 5 procent ten opzichte van vorig jaar. Ruim twee op de vijf heeft weleens een klacht ingediend naar aanleiding van deze problemen.

Ondanks de groei in bestellingen en de problemen die hiermee gepaard gaan, verzekert bijna twee derde van de onlineshoppers een aankoop nooit met een aankoop- of aflevergarantie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond