Derp

Nieuw loyaltyprogramma Eneco

Eneco heeft samen met het Amsterdamse marketingbureau doornvogel 'Energieke dingen doen' ontwikkeld.Doel is het realiseren van een emotionele binding tussen Eneco Energie en haar ruim 2 miljoen klanten. Daarvoor is een high interest (kortings)aanbod samengesteld dat aansluit bij de belevingswereld van de consument en tegelijkertijd een directe link heeft met energie en/of ENECO Energie, aldus doornvogel.

Er wordt volgens doornvogel gebruik gemaakt van vernieuwende loyaltytools, waaronder een kortingsbonnen-applicatie. Klanten van Eneco Energie kunnen op de actiesite eneco.nl/energiekedingendoen kortingsbonnen opvragen die direct per e-mail worden verstuurd. Bij het opvragen van een kortingsbon kunnen ze zich ook inschrijven voor een speciale nieuwsbrief. Op die  manier wordt een database opgebouwd.

Het programma ‘Energieke dingen doen’ wordt naast de speciale actiesite landelijk gecommuniceerd in ‘Thuis in energie’, het magazine van Eneco Energie. Ter promotie worden advertenties en radiospots ingezet. Het aanbod varieert van korting op een introductiecursus-zweefvliegen tot en met exclusieve producten. Binnen het programma stimuleert Eneco Energie ook services, zoals het online doorgeven van de meterstanden.

Voor de realisatie en het onderhoud van dit programma maakt doornvogel gebruik van een eigen loyaltyplatform. Dit platform bestaat uit een contentdatabase van ruim 1500 verschillende activiteiten, promotiepartners en applicaties.

5 Reacties

How on earth do you have an emotional relationship with a power company? What on earth are they trying to sell – should I switch on more bulbs to boost their profits or save energy to keep my costs down. My experiences with Eneco's helpdesk ended in pure frustration – as soon as their monopoly on billing for cable goes away, I will escape. Now they are going to waste resources promoting something that I thought was part of the public good – along with water, air and occasional sunshine.

Hoewel ik erg critisch ben over zaken sta kortingsbonnen zie ik iets als het online doorgeven van meterstanden etc als een echte stap voorwaarts. Meer service verdient een medaille. Nu de prijzen nog opnement in het totale plan…

Grappig, zo'n loyalty-programma voor iedereen: of je nu klant bent of niet, je krijgt sowieso een kortingsbon toegestuurd. Klanten van Eneco betalen dus mee aan de uitstapjes van de niet-klanten…

Het aardige van het dit programma is dat de klant juist niet betaald (via zijn rekening) voor de korting die bedrijven aanbieden om energieke dingen te doen. Deze komen namelijk voor rekening van deze bedrijven en ter compensatie krijgen ze mediaruimte op http://www.energiekedingendoen.nl

@Energieke Dingen Doen: En wat is de toegevoegde waarde voor de klant van Eneco als iedereen deze kortingen krijgt (ongeachte of ze nu wel of niet klant van Eneco zijn)? Leuke manier van online advertising voor Eneco en de deelnemende partijen, maar imho heeft het weining met een loyalty programma te maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug