Nieuwe Hyves-functie laat afspraken plannen
Hyves sluit een samenwerking met Libersy zodat zijn miljoenen leden afspraken kunnen plannen met vrienden, maar ook met onbekende gelijkgestemden.
“Met een druk op de knop kun je iemand vinden die, bijvoorbeeld, net als jij vanavond een potje wil gaan tennissen in jouw stad. Maar ondernemers die op Hyves zitten kunnen met onze functie klanten online tijd bij hen laten reserveren, een kapper bijvoorbeeld of een schoonheidsspecialisten”.
Karin Loeffen van het Nederlandse online boekingssysteem Libersy is bezig haar dienst nationaal en internationaal uit te rollen. In Nederland lanceert ze ergens in de komende maanden een samenwerking met Hyves. Daarnaast staan er overeenkomsten op til met, naar eigen zeggen, de grootste Nederlandse bedrijvengidsen. Dat zouden bedrijven als de Gouden Gids of iLocal kunnen zijn.
“Op Hyves kun je dus je vrienden boeken om samen iets leuks te gaan doen. Op mijn eigen profielpagina zie je daar een voorbeeld van”.
Met een klik op de knop kunnen bekenden en onbekenden een afspraak maken met Loeffen om te gaan borrelen. Per e-mail of sms kan ze zo’n afspraak bevestigen of afwijzen. De aanvrager krijgt eveneens een e-mail of tekstbericht met de reactie van de betreffende Hyver.
Het drie jaar oude bedrijf zoekt momenteel partnerschappen met telecombedrijven en bedrijvengidsen in binnen- en buitenland. In Engeland sloot ze onlangs een samenwerking met BT. De MKB-afdeling van het telecombedrijf, Tradespace, biedt zijn MKB-klanten het online boekingssysteem van Nederlandse makelij. Engelse loodgieters, schoorsteenvegers, kappers en anderen zijn daarmee 24 uur per dag bereikbaar.
Loeffen: “Veel mensen zoeken niet overdag, maar veelal ‘s avonds op het web naar bepaalde diensten. Een kapper, om maar wat te noemen, is op dat moment echter niet open. Daar speelt Libersy op in. Ik ken weinig tot geen concurrenten op dit vlak. Er zijn wel online boekingssystemen, maar die zijn niet zo schaalbaar, flexibel en internationaal als onze dienst”.
Libersy haalde eind 2007 en halverwege 2008 cica 1,5 miljoen euro op aan extern kapitaal. Loeffen sluit niet uit dat ze begin 2010 een vierde kapitaalronde in gaat, maar dat staat nog niet vast. “Daarmee zouden we de internationale verkoopactiviteiten intensiveren, als dat nodig blijkt te zijn”.
Het bedrijf denkt dat het eind 2011 circa 400.000 geregistreerde MKB-leden heeft. Zij bedienen op hun beurt dan enkele miljoenen consumenten. Nu heeft het bedrijf een paar honderd klanten. Naar verwachting levert dat maandelijks 2 miljoen euro omzet op.
Een paar jaar geleden is Loeffen benaderd door een grote partij met interesse voor een minderheidsbelang. Ze achtte het echter niet gewenst om een klant als aandeelhouder te hebben, wanneer die ook de bedrijfsvoering zou beïnvloeden.
Sinds kort kunnen Libersy-gebruikers ook online betalingen verrichten vanwege een koppeling met Paypal.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
Sanne
O wat origineel van Facebook gejat, hyves ligt ook altijd 1-2 jaar achter…zucht
Thomas
Goed gedaan Karin. Mooie klant.
Olger
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Toch?En moet alles origineel zijn, Sanne?
Remco van den Elzen
Gefeliciteerd Karin, leuk om te zien !
Michiel
Gefeliciteerd Karen! Ben benieuwd naar de acceptatie door de engelse MBC's.Vind 100 miljoen boekingen per dag in 2011 wel zeer ambitieus! Ook veel dedicated partijen en dus concurrentie: http://www.getbizzi.eu http://www.kappersafspraak.nlwww.plan4u.nlwww.youbookin.comwww.autoafspraak.nl Etc. Etc. In ieder geval succes met de Engelse markt.
Sanne
@Olger, nee zeker niet, maar plaats dan ook geen mediabericht alsof het super origineel is … 🙂 Beetje zeuren, snap ik ook, maar veel mensen beseffen niet dat alles wat hyves verzint er al minstens een jaar is op Facebook 🙂
Wouter
"Op mijn eigen profielpagina zie je daar een voorbeeld van" handig als daar dan een link van bij zou staan ;) maar gelukkig ligt hij voor de hand: http://karinloeffen.hyves.nl/