Deel dit artikel
-

NLbuzz neemt belang in Sport2media

CMI, moederbedrijf van NLbuzz, dat onder leiding staat van Roeland Stekelenburg, neemt een belang in technologiebedrijf Sport2media. De deelneming is erop gericht de online activiteiten van de eerste grote klant, Eredivisie Live, op te schalen.

Hoeveel CMI/NLbuzz investeert in Sport2media uit Nieuwegein is niet bekend. Stekelenburg, tot voor kort hoofd Nieuwe Media van de NOS, meldt de participatie op zijn persoonlijke blog.

Sport2media levert naast productie- en redactiewerk ook technologie aan sportorganisaties die video willen distribueren via internet en andere digitale kanalen. PSV gebruikt het Sport-on-Demand platform voor distributie naar zijn eigen site en de digitale tv-kanalen van KPN. Voor Endemol Sport produceert het bedrijf video voor MSN Voetbal. Daarnaast verzorgt het club tv voor onder meer FC Utrecht, FC Twente, Heracles en NAC.

Met de investering, die reeds eind vorig jaar plaats vond, wordt CMI/NLbuzz deels eigenaar van deze technische expertise. Stekelenburg schrijft op zijn site: “Dit bedrijf verzorgt nu al een gedeelte van de techniek voor Eredivisie Live. We gaan de activiteiten van Sport2Media de komende tijd verder uitbouwen om een belangrijke speler worden op het gebied van sport op alle denkbare nieuwe platforms”.

Het startende bedrijf gaat Eredivisie Live de komende drie seizoenen adviseren over en helpen bij de uitbouw van zijn online activiteiten.

NLbuzz is dochterbedrijf van CMI (geen site; LinkedIn-melding), dat tevens eigenaar is van Dutchview, Parkpost en Glasvezelring Hilversum. Naast Stekelenburg zit ook Jan-Willem Eshuis (oud NOS) in de directie, als baas Techniek, en binnenkort treedt Gerbrand Meijer van de VPRO in dienst.

Stekelenburg: “We willen full service producten leveren, van het advies tot en met de implementatie. We bieden oplossingen voor bedrijven die iets met nieuwe media willen. Daarbij ligt de focus op grote partijen, niet per definite uitgeverijen. Het voordeel van werken in een bedrijvengroep is dat er elders al veel expertise in huis is. Het tream van NLbuzz is grotendeels rond”.

Foto: Guido van Nispen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond