Deel dit artikel
-

Nominaties publieksprijs Spin Awards bekend

De nominaties voor de publieksprijs voor de Spin Awards zijn bekend. Zowel .bone advertising als Ayzee Online Advertising & Marketing zijn twee keer genomineerd voor een bannercampagne. Voor de categorie 'Beste Website' zijn er twee nominaties voor webbureau Qi. Stemmen kan via de site van de Spin Awards.

Ook vorig jaar mocht het publiek meebeslissen over de beste banner en de beste website. De vakjury en publieksjury verschilden toen van mening. Had de publieksjury de voorkeur voor de banner van Zonnet en de website van Robeco advies. De vakjury gaf de prijs voor beste banner aan – het inmiddels failliette – Receptenweb, de prijs voor de beste website ging naar Murphy's Bier, dat tevens de Gouden Spin kreeg.

De nominaties van de vakjury worden twee weken voor de uitreiking bekend gemaakt. De uitreiking van de Spin Awards zal plaatsvinden tijdens het congres Internet Advertising dat op 10 mei in Marcanti Plaza wordt gehouden.

Op de site van de Spin Awards kan sinds gisteren gestemd worden voor de publieksprijs. Voor de beste banner zijn genomineerd:
Staatsloterij "Oudejaarsloterij", gemaakt door .bone advertising
Vedior "e-Mploy", door Ayzee Online Advertising & Marketing
Vindex, "Vindex-oogjes", door IDG Communications
Autotrader "Autogas", door .bone advertising
ING Groep "VOLA", door Ayzee Online Advertising & Marketing.

Voor beste website zijn genomineerd:
Leukedingendoen.nl
Axe Phoenix Legends , gemaakt door Ozlo Amsterdam
Bols Royal Distilleries , door Qi
Taksi , door Tribal DDB
Qineboko – de grootste creatieve vloer van Nederland , door Qi

Deel dit bericht

2 Reacties

Emile Bode

Leuk die flashbanners, alleen worden die niet altijd geaccepteerd. Hoe goed en inzetbaar zijn ze dan? ps. het lijkt met deze keuze alsof dit het niveau van bannersontwerp in nederland is. Dacht het niet!!

Bas Hof

Beste Emile, Het is zo dat wij op dit moment al meer dan 100 inschrijvingen hebben ontvangen en dit inderdaad volgens de jury op dit moment het beste is wat er wordt gemaakt. Gelukkig gaat het niet altijd om hoe het er uit ziet, maar om de toepassing en effectiviteit. De Spin Awards zijn er mede opgericht om de bureaus en adverteerders aan te sporen om creatieve online reclamecampagnes te ontwikkelen. Ik moet zeggen dat de kwaliteit dit jaar sterk verbeterd is. De genomineerden zijn gewaardeerd op Interactiviteit, Effectiviteit, Creativiteit, Vormgeving en Verantwoording door de inzender (d.w.z. aanleiding, doelstelling, onderbouwing en resultaat). Ik heb het even nagekeken, maar ik heb helaas nog niets van jullie bureau. Je hebt dus nog tot 28 april 2001 de tijd om tegenover adverterend Nederland te bewijzen dat jullie de beste uitingen maken.Succes, Bas Hof (organisator Spin Awards) P.S. Het is gratis, dus… waarom niet.!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond