Deel dit artikel
-

NS blokkeert 2200 klantaccounts na verdachte login

NS heeft uit voorzorg circa 2200 klantaccounts geblokkeerd, de betrokken klanten zijn hierover vorige week geïnformeerd. Bij onderzoek naar verdachte pogingen om in te loggen op Mijn NS, zijn diverse NS-accounts mogelijk onrechtmatig ingezien. NS heeft aangifte van computervredebreuk bij de politie gedaan. Ook heeft NS melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Om toegang te krijgen tot de accounts is ingelogd met het e-mailadres en wachtwoord van de klant. Door de wijze waarop is ingelogd, neemt NS echter aan dat dit niet de klant zelf is geweest. Mogelijk wordt de combinatie van e-mailadres en wachtwoord ook voor andere websites gebruikt en is deze daar in verkeerde handen terechtgekomen.

NS adviseert deze klanten om een sterk nieuw wachtwoord in te stellen en niet dezelfde wachtwoorden voor meerdere accounts te gebruiken.

Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat gegevens zijn misbruikt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond