Deel dit artikel
-

Omnichannelaanpak Ahold in alle landen

Ahold gaat verder investeren in groei van de omnichannel-aanpak. Het bedrijf is goed op weg om in 2017 de ambitie van 2,5 miljard euro online consumentenomzet te realiseren. Dat vertelde CEO Dick Boer gisteren op de aandeelhoudersvergadering van het bedrijf.

Klanten kunnen winkelen waar, wanneer en hoe zij dat zelf willen: in de supermarkt, online, ze kunnen hun boodschappen laten thuisbezorgen of ze zelf oppikken bij een afhaalpunt. ‘Niemand is beter in staat klanten een naadloze combinatie van online en offline winkelen te bieden dan wij’, aldus Boer. Ahold heeft circa 3.200 winkels. Daarnaast is men veruit de grootste online retailer van Nederland, met bol.com en AH.nl als marktleiders.

De omnichannelaanpak geldt voor de meeste landen waar het bedrijf actief is (Nederland, VS, Tsjechië, België). Albert Heijn Online groeit sterker dan ooit tevoren, zegt Boer. ‘Ons aanbod is vorig jaar bijna verdrievoudigd van 9.000 producten in 2012 tot 25.000 producten in 2014.’

Verkooppartners, bedrijven die hun producten via de website van bol.com verkopen, waren samen goed voor een omzet van meer dan 100 miljoen euro over een periode van 12 maanden. ‘Door de deuren open te stellen voor andere retailers heeft bol.com nu een assortiment van ruim 9 miljoen artikelen.’

Toch maakte Boer ook een paar kanttekeningen. Online is een geweldige groeimarkt, maar kenmerkt zich ook door nieuwkomers, die uit onverwachte hoek komen en de markt enorm kunnen opschudden. ‘Kunnen we het juiste talent binnenhalen, en behouden?’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond