Deel dit artikel
-

Online omzet Ahold naar 1,3 miljard euro

Ahold noteert over 2014 een online omzet van 1,3 miljard euro. Iets meer dan de helft daarvan komt op het konto van bol.com, zo laat de voorlopige jaarcijfers van Ahold zien.

De cijfers werden vanochtend voor opening van de beurs gepubliceerd. Het uitgebreide jaarverslag verschijnt op 26 februari.

Het online kanaal is over 2014 goed voor 4 procent van de concernomzet. In het jaar 2013 was dat 3,4 procent.

Ahold realiseert met zijn online verkopen de grootste groeicijfers. De handel in de fysieke kanalen groeide qua omzet met 0,8 procent. Online groeide internationaal met 16,7 procent.

Eind vorig jaar voorspelde bol.com dat zijn omzet over het hele jaar zou uitkomen op 680 miljoen euro. Over twee jaar moet dat getal voor het eerst over de miljard euro gaan, als de projecties juist blijken.

In het vierde kwartaal van afgelopen jaar haalde Ahold een digitale omzet van 351 miljoen (+14,7%) op een totaal van 8,1 miljard.

Ahold is behalve in Nederland en België ook in Tsjechië en aan de Amerikaanse oostkust actief.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond