Deel dit artikel
-

‘Ondernemers zien kansen platform-economie niet’

Veel ondernemers in Nederland zien kansen in de online platformeconomie. Toch maakt maar één op de drie hier ook echt gebruik van. Dat blijkt uit onderzoek van MKB Servicedesk onder 641 MKB-ondernemers uit diverse branches.

Bedrijven blijken nog onvoldoende bekend met de online mogelijkheden en de voordelen die platformen zoals Groupon of Uber kunnen bieden.

Het grote voordeel van deze aanpak is dat bedrijven hun klantenkring met een (relatief) lage investering exponentieel kunnen laten groeien.

Via bol.com en het buiten Nederland opererende Amazon kunnen bedrijven producten verkopen via een eigen verkoopaccount, toch doen maar weinig MKB bedrijven dat.

Ondernemers die wel gebruikmaken van platformen, doen dat voornamelijk vanwege naamsbekendheid (38 procent) en meer omzet (32 procent).

Eén op de drie ondernemers onderneemt zelfs helemaal niet online. Zij geven aan geen website nodig te hebben om klanten te bereiken (23 procent) of zich nog te oriënteren op de online mogelijkheden (36 procent).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond