Deel dit artikel
-

Online boeken bij KLM’s Buzz

De nieuwe low budget-maatschappij Buzz van de KLM zal gebruikmaken van boekingen via telefoon en Internet. Dat is een kopie van het direct selling-model van EasyJet. Volgens EasyJet-eigenaar Stelios Haji-Ioannou bereikt zijn vliegmaatschappij 40% van de omzet via Internet-boekingen.

De domeinnamen , en zijn niet in handen van de KLM, dus deze marketingslag heeft de vliegmaatschappij alvast verloren.

Buzz vliegt vanaf Londen naar 7 bestemmingen en biedt lage standaardtarieven, aangevuld met pay-as-you-go services. Ook reisbureaus kunnen tickets verkopen, maar krijgen daarvoor geen commissie van Buzz. Passagiers krijgen wel een orderbevestiging, maar geen ticket.

Concurrent EasyJet sloeg publicitair meteen terug. Tegen Reuters
verklaarde Stelios Haji-Ioannou dat zijn maatschappij Europa's 'First Internet airline' is, met 40% van de omzet via de site.

Op de EasyJet website
is tevens een kritisch commentaar uit de Financial Times op de plannen van de KLM te vinden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond