Deel dit artikel
-

Online marketing in logistiek is ad hoc

Online marketing in de logistieke sector laat vaak nog te wensen over. Dat zijn de conclusies uit het marketingonderzoek en het marketingcongres van Nieuwsblad Transport.

Iets meer van de helft van de Nederlandse transportbedrijven heeft een marketingafdeling. De website is het belangrijkste marketinginstrument, gevolgd door beurzen en social media. Echt beleid is er veelal niet.

Als belangrijkste marketingtaken zien de bedrijven het verhogen van de naamsbekendheid, verkeer naar de website en het leveren van leads aan sales.

Het gebruik van sociale media is gestegen van 68 procent in 2014 naar 75 procent in 2015. Linkedin en Twitter zijn het populairst voor zakelijk gebruik, de inzet van deze twee kanalen is ook gegroeid ten opzichte van 2014.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bram den Bieman

Goed artikel, ik bedrijf online marketing voor meerdere klanten in de transport & logistiek. Leuke tip voor hoe het goed kan: zoek in twitter op #koerier en je ziet een continue uitwisseling van wie-rijdt-waar leeg van en naartoe. Een soort marktplaats voor zelfstandige koeriers, op Twitter. Leuk!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond