Deel dit artikel
-

Online Marketing Panel moet kennis verbreden

Marketingfacts is samen met IAB Nederland en DVJ Insights het Online Marketing Panel gestart. Met dit initiatief wil men de gezamenlijke online marketingkennis naar een hoger niveau brengen. Maandelijks zullen vragen over actuele onderwerpen worden gesteld.

Online marketing is een veranderlijk vak. Alle ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen en de uitdagingen van het opzetten van een sociale organisatie maken het er niet eenvoudiger op, zeggen de initiatiefnemers. Vaak komt het er op neer dat je als bedrijf of merk aan het pionieren bent. Dan is het wel zo prettig als je als online marketeers van elkaar kunt leren door ervaringen en kennis uit te wisselen.

Onderzoek is volgens de drie organisaties noodzakelijk omdat Nederland een sterke Angelsaksische focus heeft, terwijl er op allerlei vlakken verschillen zijn. Zo ging er in 2011 in de Verenigde Staten relatief gezien drie maal zoveel budget naar video-advertising als in Nederland. ‘Als marketeer loop het risico om beslissingen te nemen op basis van geschetste situaties die niet van toepassing zijn op Nederland.’

Concreet houdt het initiatief in dat men op maandelijkse basis de online marketeer peilt over actuele onderwerpen.

Afbeelding: Brennan Moore (cc)

Deel dit bericht

1 Reacties

Rik

Dit is een interessante ontwikkeling, het is nodig tijd om met een meer wetenschappelijke blik naar de internetmarketing te kijken..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond