Deel dit artikel
-

Online marktplaats Foodl officieel van start gegaan

Het B2B platform Foodl, een Nederlandse online marktplaats voor chefs, bartenders, horecaondernemers en de producenten van eten en drinken, is na een aanloopperiode in het najaar van 2019 live gegaan.

In de afgelopen maanden heeft Foodl al meer dan 150 merken aan zich weten te binden. Hierbij gaat het om zowel kleinere spelers in de foodmarkt als gevestigde namen.

Oprichters Annemarie Blaauw en Gaby Westdorp verwijzen naar het succes van digitale platforms als Amazon, bol.com en AirBnb. Ook in de foodservicemarkt, waar jaarlijks maar liefst 20 miljard omgaat, is het volgens beiden tijd voor een digitale revolutie.

Omdat Foodl zich niet met inkoop of distributie bezighoudt, zijn groothandels niet noodzakelijk concurrentie. Het platform kan voor hen – evengoed als voor andere leveranciers van eten en dranken – juist als extra afzetmarkt dienen.

Foodl is via desktop, laptop, tablet en smartphone voor iedereen toegankelijk. Binnenkort wordt het voor gebruikers mogelijk om via voice ordering en WhatsApp bestellingen te doen.

Foodl verwacht in het eerste jaar een omzet van één miljoen euro te behalen en voorziet in de daaropvolgende jaren exponentiële groei.

De eerste 100 klanten uit de regio Amsterdam mogen één maand exclusief van het platform gebruikmaken. Na deze eerste maand breidt Foodl uit met de volgende groep horecaondernemers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond