Deel dit artikel
-

Online oorzaak stijging automotive-reclame

De uitgaven aan online advertentievormen in automotive, zal alle andere media in deze branche voorbij streven in 2010. De groei wordt gedreven door e-mail en sociale netwerken.

Dat blijkt uit een onderzoek van Borrel Associates naar de advertentie-uitgaven voor nieuwe auto’s in de Verenigde Staten. Volgens het onderzoek heeft het web een sterke invloed op advertising in automotive.

De uitgaven aan online advertentievormen door autofabrikanten zal in 2010 met 14 procent toenemen. Autodealers zullen hun online advertentie-uitgave verhogen met 8,6 procent. Totaal is er een stijging te zien van 11,4 procent in online advertentie-uitgaven voor 2010. Voor 2009 was dit 5,2 procent.

Het onderzoeksbureau voorspelt dat de offline en online advertentie-uitgaven in de automotive branche van 18,4 miljard dollar in 2009 naar 19,2 miljard dollar zal stijgen in 2010. Als alle media wordt meegenomen is er een stijging te zien van 4 procent.

De omzet uit display banners en classifieds daalt dit jaar met 20 procent. De uitgaven van automarketeers aan e-mail en sociale netwerkcampagnes zal dit jaar met 20 procent stijgen en volgend jaar met nog eens 20 procent. Streaming audio en video zullen dit jaar de grootste groei laten zien en voor volgend jaar wordt een groei verwacht van 20 procent.

Bron foto: tronic (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond