Online tvstation voor marketingbranche

De marketing-, media- en internetbranche moet het nieuwe online televisitation Blue Shots gaan maken. Sponsoren leggen een ton op tafel om hun naam voor een jaar te verbinden aan een tweewekelijks praatprogramma waarmee een selecte doelgroep moet worden bereikt.
Let wel, het zijn geen korte online gesprekken van tien minuten. "Het is gelul dat een gesprek zo kort moet duren", meent initiatiefnemer Ronnie Overgoor. Het online station begint met interessante interviews met professionals: "Een gesprek van een half uur is niks voor de juiste doelgroep."
Blue Shots is woensdag gelanceerd en toont vijf verschillende praatprogramma’s. "De hele wereld heeft het er over dat gesprekken tien minuten moeten duren. Als je leven uit korte gesprekken bestaat, is dat wel erg schraal." Er wordt gestart met een zestal programma’s. She (over vrouwelijke ondernemers), Idealize (over creativiteit), Gurus (de talkshow rond Boris Veldhuijzen van Zanten), Curriculum Vitae (over de mens achter diens CV) en Steam (over corporate innovation).
Videoblogconcept
Toch komt het initiatief ook met ‘snacks’. "Naast de praatprogramma’s is er straks nieuws. Dat wordt wel kort, een soort videoblogconcept." Dit programma, View the News, wordt gemaakt samen met contentpartners die zelf hun nieuws aanleveren via de webcam. De eerste content partners die wekelijks nieuws zullen aanleveren zijn Twinkle, Dutch Cowboys, InCT, Add To Favorites en Pitch View.
De selecte doelgroep waar Blue Shots zich op richt moeten de zender gaan maken. Twee van de praatprogramma’s worden gesponsord. She door Bizner Bank en Idealize door Ilse Media. Overgoor: "Het zal nog verder groeien op basis van het aantal sponsoren." Volgens de initiatiefnemer gaat hierbij kwaliteit boven kwantiteit: "A-merken geven vaak sponsorgeld aan congressen, dat zijn enorme bedragen, waarbij ze misschien maar 500 mensen bereiken, maar wel net die groep die ze willen bereiken."
De kriebels
Overgoor werd geïnspireerd door zijn eerdere project PitchTalk TV: "Het is natuurlijk voortgevloeid uit PitchTalk TV, ook te zien op de zender Het Gesprek. Vanaf dag één had ik met PitchTalk TV de kriebels. Hier moet ik meer mee doen." Het verschil is dat Blue Shots primair een online kanaal blijft: "Met dit concept hebben we niet de ellende die komt kijken bij het maken van televisie. Geen gezeik over kijkcijfers. We hebben een smalle doelgroep, daar kunnen we van profiteren. Het gaat er om dat de sponsoren die doelgroep kunnen bereiken."
Voor de initiatiefnemer is het een succes wanneer er duizend kijkers zijn: "Ik ben niet op zoek naar honderdduizenden pageviews. Niet de massa, maar een kleinere doelgroep."
On demand
Maar bang voor uitstapjes buiten het online kanaal is de initiatiefnemer niet. Hij houdt zijn ogen open voor andere distributiekanalen: "Wij denken aan de opkomst van digitale televisie, on demand. Dat gaat steeds meer op internet lijken. Iedereen kent de kastjes van UPC wel. Dat soort ontwikkelingen willen we in meegaan. Het zou een leuk experiment zijn." Of er gesprekken gaande zijn met grote partijen hierover, daar wil Overgoor weinig over kwijt.
Andere formats moeten er op de korte termijn ook komen. Overgoor: "We hebben nog wel 300 ideeën. Bijvoorbeeld een variant op de TED-talks. Echt interessante sprekers met een toppresentatie. Of een format waarin we LinkedIn in het echt brengen: twee mensen die in een studio worden uitgenodigd bij een presentator die tijdens een gesprek aan elkaar gekoppeld worden."
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond