Deel dit artikel
-

Opnieuw verlies voor Groupon

Groupon maakt nog steeds verlies om nieuwe klanten aan te trekken. Niettemin vielen de gisteren gepresenteerde kwartaalcijfers mee. De omzet steeg naar 756 miljoen dollar.

Waar vorig jaar nog een winst van 94,8 miljoen dollar kon worden genoteerd, rapporteerde het Amerikaanse bedrijf afgelopen kwartaal een verlies van 104 miljoen dollar (pdf).

Een van de onderdelen die wel forse groei vertonen is Groupon Goods, het e-commerce platform van het bedrijf. De marges op de verkochte artikelen zijn hoger dan die van de deals waarmee Groupon groot is geworden.

De totale omzet die Groupon voor zijn partners realiseerde bedroeg 1,49 miljard dollar, 2 procent minder dan een jaar geleden. In Noord Amerika was er wel sprake van groei, maar met name EMEA stelde teleur met een afname van 12 procent. In de VS groeide ook het aantal klanten.

De vooruitzichten voor 2016 worden nog steeds bepaald door valutaverschillen. De koopjessite houdt rekening met 3 tot 3,1 miljard dollar omzet.

dennizn / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond