Deel dit artikel
-

Organisch bereik Facebookpagina groter bij meer posts

Het organische bereik van een Facebookbedrijfspagina neemt door de verdubbeling van het aantal posts met 95 procent toe. Het unieke aantal fans blijft gelijk. Dat blijkt uit een proef van Social Embassy met Volkswagen.

Social Embassy wilde wel eens weten wat het effect zou zijn als het aantal berichten op een bedrijfspagina toeneemt. De meningen daarover lopen nogal uiteen.

De stijging in bereik loopt niet evenredig met de verhoogde postfrequentie, maar komt daar wel erg dicht bij in de buurt. Het unieke aantal fans dat berichten van Volkswagen heeft gezien is echter vrijwel gelijk gebleven. Dit betekent dat bestaande fans van Volkswagen vaker met berichten van het automerk in aanraking zijn gekomen.

Naast organisch bereik is ook de absolute contactfrequentie sterk gestegen. Met een postfrequentie van 25 berichten per maand zien fans gemiddeld tien berichten daarvan. Met de verhoogde postfrequentie is de contactfrequentie gestegen naar 17 (37 procent van de berichten). Tegelijkertijd met de verhoogde contactfrequentie missen fans ook iets meer berichten van Volkswagen.

De negatieve feedback bleef tot een minimum beperkt. Strateeg Martiun Kloos schrijft: ‘Het vaker plaatsen van posts blijkt dus niet het ‘spam-effect’ te hebben dat door sommigen verwacht wordt. Hierbij maken we wel de kanttekening dat we denken dat de focus op engagementposts Volkswagen leuk en interessant genoeg houdt om te blijven volgen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond