Pakjesavond blijft ook online populair
Webwinkels hebben het ook na Black Friday nog druk gehad. Webwinkels draaiden de afgelopen zeven dagen een vijfde meer omzet dan dezelfde week een jaar geleden. Die conclusie trekt Betaalvereniging Nederland op basis van betaaldata van de afgelopen week.
Op zaterdag 4 december werd rond het middaguur 760 keer per seconde gepind. In totaal werd er afgelopen week voor ruim 2,5 miljard euro aan cadeautjes gekocht, evenveel als vorig jaar.
De Betaalvereniging keek naar de betaaldata van iDEAL-merkeigenaar Currence en pincijfers van transactieverwerker Wordline tussen zondag 28 november tot en met zaterdag 4 december, de dag voor Pakjesavond.
eel gepind als op zaterdag 27 november, de dag na koopjesfestijn Black Friday. Na Cyber Monday, maandag 29 november, was voor webwinkels woensdag 1 december de drukste dag.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond