Deel dit artikel
-

Passen en meten

Het Belgische modebedrijf Bivolino.com heeft zijn online pashokje nog geavanceerder gemaakt. Nu nog wat meer klanten, en dan zwarte cijfers.

Bivolino.com bestaat vier jaar en is onderdeel van het bedrijf Bijvoet Mode, een Belgische kledingverkoper met een historie van vijftig jaar. Zelf verkopen doet Bijvoet niet, het levert aan retailers, en verkoopt hen rond de 250 duizend overhemden per jaar.

Geïnspireerd door de one-to-one theorieen van Don Pepper ontstond vier jaar geleden het idee om ook via internet direct aan klanten te verkopen. "Klanten bij postorderaars geven in 35 procent van de gevallen hun goederen terug", zegt Carine Moitier, coo en oprichter van Bivolino.com . "Winkels verkopen veertig procent van de producten in de uitverkoop. Daarom leek het ons dat er behoefte was aan kleding op maat."

Bivolino.com richt zich met name op mannen in de leeftijd van 35 tot 44 jaar oud, gemakzoekers vooral. Het levert diverse modeproducten, maar richt zich voornamelijk op verkoop van overhemden. Die kunnen aangemeten worden door zelf met een centimeter in de weer te gaan en de resultaten op de site in te vullen, maar sinds kort heeft Bivolino met enkele Belgische universiteiten een nieuwe techniek ontwikkeld. Met Linosoft kan aan de hand van lengte, leeftijd, gewicht en boordmaat een 'shirt second skin' gemaakt worden.

"We verkopen vijf overhemden per dag", zegt Moitier. "Om break-even te spelen moeten dit er vijftig per dag worden." Dat klinkt niet echt hoopgevend, maar Moitier is optimistisch. "Het aantal klanten neemt toe en vijftig procent keert terug." De investering in Bivolino.com is met 0,8 miljoen euro ook nog beperkt gebleven, zeker in vergelijking met de tientallen miljoenen die Boo.com opslokte.

Voorlopig nog even afwachten dus met Bivolino.com . Het bedrijf heeft wel een stevige troef achter de hand: de techniek. Die wordt echter in de vorm van licenties nog niet uitgespeeld, zegt Moitier. Althans, voorlopig nog niet.

Deel dit bericht

1 Reacties

roy van veen

Hmmm, leuk concept, maar wat zie ik op die website: Nu met "gratis leveringskosten". Aha! Gauw bestellen dus, want dat wil ik meemaken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond