Deel dit artikel
-

Payter investeert in Adfortel

Payter heeft een belang genomen in Adfortel, het Rotterdamse bedrijf dat de gesprekstoon van een mobiele telefoon vervangt door een audioadvertentie.

Deze advertenties van Adfortel vervangen de standaard beltoon in ruil voor gratis belminuten of een factuurkorting.

Adfortel heeft zijn Sponsored Calling Engine tot nu toe alleen intern getest, maar binnenkort wil men dat gaan doen met een grote mobiele operator. Directeur en oprichter Igor Hendriksen zegt dat de afspraak met de operator al is gemaakt, maar hij wil nog geen namen noemen.

Payter, bekend van mobiele betalingen, ziet veel mogelijkheden in dit nieuwe marketingkanaal. Door de diensten van Adfortel te koppelen aan het Near Field Communication-platform van Payter krijgen consumenten de mogelijkheid direct op de advertenties te reageren. "Door de koppeling van Payter aan Adfortel maken we de cirkel rond tussen adverteren en verkopen," aldus Brendon Carpenter, oprichter van Payter.

Volgens Hendriksen wordt ook al naar het buitenland gekeken. "We zijn voor zover ik weet de eerste hiermee. KPN heeft in een ver verleden advertenties aangeboden door de gesprekken te onderbreken, maar dat is geflopt. Wij laten ook geen lange reclames horen. Het zijn korte mededelingen zoals 4 o’clock Cup-a-Soup of ga naar www.xyz.nl en krijg korting. Anders zit je toch maar naar een beltoon te luisteren." Overigens is ook een combinatie mogelijk van beltoon en audioadvertentie, "zodat je weet dat je iemand belt".

Adfortel wil dit najaar beginnen met een soft launch, waaraan duizend tot tienduizend consumenten kunnen deelnemen. Daarna zal de dienst landelijk worden uitgerold.
 

Deel dit bericht

2 Reacties

marker

leuk, bel je een relatie en dan krijg je een ongewenst bericht in je maag gesplitst. die persoon bel ik dus niet meer ,want ik wil zelf bepalen welke uitingen ik zie hoor en beleef.

Harrie Fretters

Marker: Het is opt-in, het is dus je eigen keuze.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond