Deel dit artikel
-

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Pinterest is voorzichtig met echte video-advertenties die op andere platforms vaak automatisch beginnen af te spelen. Uit eigen onderzoek blijkt dat gebruikers daarvan niet echt gecharmeerd zijn. ‘Gebruikers willen volledige controle’, zegt woordvoerder Tim Kendall van Pinterest tegen TechCrunch.

De Cinematic Ad is wat vriendelijker, maar vult wel het volledige scherm. Gap en Wendy’s maken er als eerste gebruik van.

Pinterest introduceert deze zomer ook nieuwe technieken op advertenties wat beter af te stemmen op doelgroepen, bijvoorbeeld vakantiegangers of huizeneigenaren.

Het Amerikaanse bedrijf gaat verder een nieuwe creatieve studio in gebruik nemen genaamd Pin Factory. Die kan visuele campagnes voor merken ontwikkelen, en verschaft inzicht in de werking ervan.

Deel dit bericht

1 Reactie

Y.v.d.Berg-Mulder

Zelf hoofdstukken maken en plaatjes van internet verzamelen, van andere mensen met pinterest.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond