Deel dit artikel
-

Postbank neemt afscheid van Girotel

Postbank stopt per 1 oktober met elektronisch bankieren via Girotel Online. Dat meldt het bedrijf in een nieuwsbrief aan zijn klanten. Later zal ook Girotel Offline worden afgekoppeld, een softwareprogramma waarmee gebruikers apart bij de Postbank moeten inbellen. Girotel heeft nu nog enkele honderdduizenden gebruikers.

De klanten van Girotel worden overgeheveld naar Mijn Postbank.nl voor het regelen van hun bankzaken. De afbouw zal in twee fasen verlopen. De internet versie van Girotel – Girotel Online – stopt al per 1 oktober, gebruikers van Girotel Offline (op cd-rom) of Girotel Zakelijk kunnen voorlopig nog even gebruik maken van de diensten “tot nader bericht”.

Volgens Postbank woordvoerster Liselore Stuut zal nog bekeken worden op welke termijn alle Girotel-diensten worden afgeschakeld. Girotel heeft nu nog enkele honderdduizenden abonnees die zeer tevreden zijn over de dienst. Dat is echter maar een klein deel van de 1,8 miljoen online klanten van de Postbank. “Mijn Postbank.nl biedt meer mogelijkheden, we willen de gebruikers echter wel de gelegenheid geven om aan de nieuwe situatie te wennen,” aldus Stuut. Voor online gebruik (via internet) zijn Girotel gebruikers per 1 oktober dan ook aangewezen op Mijnpostbank.nl.

Girotel was in 1986 de eerste dienst voor elektronisch bankieren in Nederland. Voor de komst van internet werden overschrijvingen via een DOS en later Windows programma afgewikkeld, waarbij naar een modembank moest worden gebeld. Dat laatste kan nog steeds. Abonnees betalen echter 1,82 euro per maand om van beide diensten gebruik te maken. Mijnpostbank.nl is gratis.

Het besluit om Girotel Online af te schaffen wordt vooral door kostenoverwegingen ingegeven, en heeft niets te maken met de beveiliging, aldus de Postbank. Girotel werkt nog steeds met (papieren) TAN lijsten, Mijn Postbank stuurt TAN codes per SMS. Via zogenoemde phishingmails is onlangs al eens naar TAN codes van de Postbank gehengeld, overigens zonder succes.

Deel dit bericht

41 Reacties

Jak Boumans

Girotel begon in 1986 met een kleine groep gebruikers. Voor online werd het videote-programma van Viditel gebruikt. Dat geburde to t 1992 toen Girotel haar eigen dienst begon onder Windows. De Postbank wase eerste bank die digitaal ging. Zij hielp de videotex dienst Viditel aan klanten. Toen de Postbank in 1992 brak met Vidteotex Nederland, werd de online videotex dienst een zware klap toebedeeld.

Gyuri

Dit betreft ongetwijfeld alleen het gebruik van Girotel door particuliere klanten?Ik vraag me af wanneer er een alternatief komt voor Girotel zakelijk (windows+modem…), waarmee bedrijven modern kunnen bankieren. Uiteraard bestaat Girotel zakelijk online (internet), echter voor zover ik weet zijn hiermee diverse zaken nog niet mogelijk, zoals: incasso-batches indienen en inzien van betalingskenmerken (acceptgiro-batches) .

gerard

Alleen jammer dat niet alle functionaliteit in mijn postbank zit. Het selecteren van boekingen of het toevoegen van betalingskenmerken. Dat is alleen mogelijk door een export te downloaden naar excel…

Klaas de Groot

Het probleem van de betalingskenmerken speelt eigenlijk bij alle banken die overstappen op internetbankieren. Alleen transactiebeheer en meer niet. Er zijn wel oplossingen zoals Bankingtools (zie http://www.bankingtools.nl). Hiermee kun je eenvoudig je transacties inlezen en je betalingskenmerken toevoegen. Je krijgt dan meteen het volledige overzicht van je bestedingspatroon. Best handig want je kunt ook al je andere rekeningen van andere banken beheren. Kost wel een tientje per jaar…

piet

Voor girotel werd betaald. Krijgen de mensen hun teveel betaalde geld terug?En wat gaat het importeren van het adresboek onhandig

Frank

Over het algemeen ben ik helemaal niet blij met de overstap van banken van telebankieren naar internetbankieren. Je bent verplicht on-line te zijn om je transacties te zien en er wordt helemaal niet stil gestaan dat niet iedereen een internet verbinding heeft of zelfs een breedband verbinding.Een van de voordelen waarmee geschemrd wordt is dat internetbankieren veiliger is. Dit wekt de illusie dat een bank het schreeuwen van je bankgegevens over een publiek netwerk veiliger vind dan een kort en krachtige transactie met een 1 op 1 lijn.De werkelijke motivatie zijn kosten. Voor telebankieren heb je modem capaciteit nodig en voor internetbankieren maar 1 lijn naar internet die er toch al ligt voor gewone werkzaamheden. Daarom dat internetbakieren gratis aangeboden wordt en we afscheid moeten nemen van de betaalde, snelle en veilige telebankieren.

Alex B

Ik werk al jaren met girotel offline thuis en ben daar altijd tevreden over geweest. Fijn een eigen database met mijn transactiehistorie (tot zover terug als ik wil) en geen gedoe op internet met het doorbladeren van 50 schermen om iets te zoeken of problemen met inloggen of sessies die expireren omdat ik even wat anders ging doen. Kortom, beste Postbank, waarom moet deze prima functionaliteit nu weer verdwijnen? Omdat ik ervoor moet betalen? Ik betaal graag voor iets waar ik wat aan heb! Ik ben uw klant en wil dit graag blijven gebruiken.  Het is te gemakkelijk om te beweren dat "wij onze klanten graag iets willen aanbieden dat meer mogelijkheden biedt". Dat is tot nog toe niet waar en ook niet de echte reden. De echte reden is gewoon dat Girotel offline duurder is voor de Postbank dan wat ze straks gaan aanbieden. Dus schei uit met die marketingpraatjes. Dat hele Mijn Postbank biedt tot nog toe geen enkele verbetering t.o.v. Girotel. Waarom kan ik bijvoorbeeld niet gewoon binnen Europa geld overmaken (via de IBAN) of duurt het overzetten van geld van internetsparen naar mijn girorekening een paar dagen? Dat is bij de Rabobank al jaren beter geregeld en ik begrijp daarom niet waarom dat bij de Postbank dan niet kan.  Dit soort dingen gebeuren de hele tijd. Zo had ik de Ego creditcard van De Postbank. De enige reden dat ik die had, was omdat het een Visa-kaart was en dat is soms de enige manier om te betalen voor dingen die je in het buitenland bestelt (bijvoorbeeld betalen via Bidpay). Maar plotseling kreeg ik een brief. Het was voortaan de ING-card geworden en "als klant bood mij dat veel meer functionaliteit!" Maar wat bleek er echt aan de hand, het was nu een Mastercard geworden! En daar heb ik dus niks meer aan, want ik wilde juist Visa en Mastercard had ik al. Een beetje off-topic, maar het geeft gewoon aan dat men vaker eenzijdig producten aanpast, zonder echt te kiijken wat de klant nou eigenlijk wil (en dan in de berichtgeving beweren dat het is veranderd omdat beter aan de klantwensen tegemoet te komen).

Ger

Vind het jammer dat iets veiligs weg gaat en hier iets onveiligs voor terug komt. De bank kan een situatie bij hun maken, die veilig is voor hun, dit is voor de gebruikerszijde maar zeer de vraag? De afhankelijkheid van diverse beveiligings programma en scanners is te groot. Gevolg is dan ook dat de reactie vanuit update's altijd te laat is, welke gevolgen kan hebben.Dit wordt dus wat mij betreft weer rekeningen schrijven, of een andere bank zoeken

J Drossaert

Helaas. girotel had vele mogelijkheden,die ik nu mis. Vooral het zoeken naar overschrijvingen e.d in het verleden is onmogelijk. Bij girotel kon men zoeken op datum of tegennummer of bedrag. Je kon ook in een keer vele oversscrijvingen zien. Bij internet bankieren hoogstens een maand. Meer is maar tijdelijk en omslachtig. Geen verbetering dus. De postbank moet nog even behoorlijk werken aan hun site

H.Reichert

Ben een van de eerste gebruikers van Girotel(ja met Commodore 64). Vindt Internet bankieren lastig, omslachtig, langzaam en vooral onbetrouwbaar met weinig inhoudelijke informatie.Als Girotel verdwijnt (offline versie) dan ga ik weer terug naar giroformulieren en enveloppen.Gekken moet je als gek behandelen. (Sorry)

Hans

Ik baal gewoon als een stekker. Girotelof line,heerlijk, snel en duidelijk overzicht. Even inbellen en weer up to date.Een overzicht van ons finacieel verkeer (drie rekeningen .En nu mijnpostbank.nl. . Niet meer snel dus erg irritant. Geen overzicht van jaren. Waarom niet simpelweg een volledig geintegreerd banking tool bij geleverd wat automatisch geupdate wordt, gewoon om een goed overzicht van je betaalverkeer van jaren te hebben. Nu moet ik mij gaan verdiepen in aan te schaffen banking tools. Importeren in exel, iets wat ik uiteraard daegelijks doe. Ik wil gewoon een klantvriendelijk eenvoudig programma. Beste mijn postbank straks zijn jullie mijn bank niet meer.

simon

Ik wil er bij de postbank op aandringen toch vooral girotel off line operationeel te houden. Ik heb begrepen, dat dit voorlopig nog kan, maar toch dreigt ook deze mogelijkheid te verdwijnen. De drang om via internet te gaan bankieren is groot en dat is begrijpelijk. Zolang internetbankieren echter niet het comfort en gemak van girotel off line kan bieden, lijkt het mij ook zakelijk gezien voor u verstandig om die mogelijkheid open te houden. Met name twee dingen maken dat ik girotel off line prefereer boven internetbankieren. De eerste is, dat bij internetbankieren het historisch overzicht maar beperkt is tot 1 jaar. Nu heb ik bij girotel een overzicht van al mijn gecodeerde uitgaven vanaf dat ik met girotel ben gestart (1992). Ik maak daar nog regelmatig gebruik van. Het advies dat ik van een van de postbankmedewerkers kreeg om die informatie dan maar in een excelprogramma onder te brengen, vind ik niet acceptabel en ook niet klantvriendelijk. Ik werk om te beginnen niet met excel. Biedt de postbank het programma en de bijhorende cursus aan? Verder vind ik het veel te ingewikkeld om de historische gegevens steeds te importeren.De tweede reden is, dat het veel veiliger isMocht uw organisatie toch van mening zijn, dat internetbankieren nu eenmaal de vooruitgang is en niet opgehouden kan worden door klanten als ik, dan moet ik helaas wel tot de conclusie komen dat ik een bank dichter bij huis moet zoeken. Die ongetwijfeld ook zal internetbankieren, maar als er dan iets mis is, kan ik wel even snel naar die bank toe en een oplossing bespreken. Dat kan bij de Postbank nu eenmaal niet. Alleen de telefoon is dan niet voldoende Postbank let op de reacties en kies eieren voor uw geld. Ook al zijn het er maar een paar honderdduizend van de 1,8 miljoen. De klant is koning. Breng de kosten gewoon in rekening en zeur niet.

S H FAESSEN

als girotel verdwijnt stop ik met de postbank en girotel

Huib

Er wordt door de Postbank voor bij gegaan aan de mobiele gebruiker. Met girotel offline kan je al je betalingen gereed maken en zend je het in een verbinding weg. Duurt via de GSM amper 2 minuten. Via mijn postbank.nl moet je alles online invullen. Wel eens geprobeerd om met je gsm deze site te openen? Dan kan je een krat bier leeg drinken voordat er beeld is. Ik zie mij dus genoodzaakt om een andere bank te zoeken. Laat de leeuw maar in zijn hemd staan!!!!!!

Wilfried

Girotel Off-line is nooit een volwassen product geworden (gedrocht van een GUI concept: product van graphics designer freaks en beginners bugs: probeer maar eens een zeer lange naam in een overschrijving in te vullen (of te pasten vanuit het clipboard) , dan merkt je dat het naam veld overloopt in het datum veld: je krijgt een foutmelding mbt datum), maar goed: het was de enige manier via een applicatie een onbeperkte historie van transacties op te bouwen en ook overschrijvingen in te plannen. Dus Postbank on-line: Zoals hierboven opgemerkt is on-line invullen een ramp. Er is nog geen pakket wat de functionaliteit van girotel off-line geheel vervangt.Waar ik op wacht is een money pakket waarmee ik gemakkelijk mijn transacties kan downloaden en ook direct kan overschrijven. (waarom wordt MicroSoft Money niet ondersteund? Deal tussen NL banken en IT bedrijfjes?, of kan het technisch niet)?

Erik van der Graaf

Beste Postbank, Wij gebruiken al 10 jaar uw Girotel programma. En tot volle tevredenheid!Familie en vrienden betalen wel online, maar ondanks dat het gratis is willen wij NIET overstappen. De gebruiksvriendelijkheid van online schermen blijft nog steeds achter op een standalone programma. Met de pijltjes en de TAB knop 'vliegen' we door het scherm heen. De rekeningen zijn in een rap tempo in te voeren.Daarnaast heb ik dus een archief van 10 jaar, waarin snel en eenvoudig gezocht kan worden naar uitgaven.Voor deze extra functionaliteit heb ik het maand bedrag zeker over.En enkele honderduizenden klanten?! dat zijn er wel heel veel!!!Hierbij een verzoek: LUISTERT NAAR UW KLANTEN!! Dreigen met overstappen? Ik zou niet weten waar naar toe, alle bankenbepalen wat ze willen en echt niet de koninklijke klant, bah!

Theo Alink

Geachte postbank, Het is heel fijn dat ik via-via hoor van de plannen om girotel geheel op te heffen. Als Girotel gebruiker had ik zeker wel een tijdige brief verwacht van de postbank hierover, voordat dit breder kenbaar zou zijn gemaakt. Ook ik wil mij aansluiten bij de voorgenoemde bezwaren tegen het opheffen van Girotel. Belangrijkste overwegingingen zijn daarbij:- zou ik ineens mijn modemverbinding moeten inruilen voor breedband. Daar wilde ik mee wachten tot de kinderen groter zijn. Maar online betalingsformulieren invullen wordt met het modem te duur. Lukt dat wel eigenlijk wel met een modemverbinding?;- Het offline invullen van betalingen bevalt prima, je kan eventueel stoppen en later weer verder gaan. Even inbellen klaar! Ook mijn drie rekeningen zijn in één keer weer bijgewerkt. Hoezo gebruiksgemak?;- Ook ik heb nu mijn betalings- en ontvangstgeschiedenis van de afgelopen 10 à 12 jaar direct schikbaar. En die mogelijkheid wil ik in de toekomst graag houden; Ik ben al ruim 30 jaar geleden begonnen met de Amsterdamse voorganger van de giro, nu de postbank, zonder echt problemen te hebben ondervonden, eigenlijk met volle tevredenheid. Misschien is nu de tijd gekomen om mij te gaan heroriënteren op de markt.

P Zwager

De reactie van dhr Alink en vele anderen is mij uit het hart gegrepen. Ook ik vind de nadelen van Mijn Postbank te weten:–breedband in feite onmisbaar–moeizaam historisch overzicht–tussentijds even kunnen stoppen–twijfel aan veiligheid via internetNiet opwegen tegen het voordeel dat de transactie onmiddellijk plaatsvindt.Ik hoop dat Girotel Offline nog lang in de lucht blijft.Zo niet stel ik voor om alle protesten gebundeld aan de Postbank te sturen.

edwin3x

Postbank neemt afscheid van GirotelEn klanten zouden graag afscheid nemen van de Postbank Wat er moet komen is een online/offline applicatie die wel werkt met internet (kosten van de modem bank ben je dan kwijt) maar nog steeds wel een eigen historie van de transacties. En een gewone interface.

Andre

Ooit nog ingelogd bij Girotel met een Commodore 64 !!Moest gedurende de transacties online blijven. Via een teletron modem.Vrienden en Familie snapten er niets van en zagen er het nutniet van in….telebankieren………  

manschot

Ik ben een 60 jarige vrouw, niet echt handig met de nieuwe communicatiemiddelen, maar al heel lang héél tevrede met de mogelijkheden van girotel offline. Tot mijn grote verbazing en ergernis zijn de mogelijkheden minder en niet meer! Geen overzichtelijke jaaruitdraai per uitgavepost mogelijk (handig voor de belastingopgave), géén mogelijkheid om betalingskenmerk én omschrijving in te vullen. Aan de reakties te lezen blijkt het niet eens aan mijn onvermogen te liggen, maar aan de postbank. Zo mogelijk ga ik snel terug naar girotel off line en hoop, dat die nog lang door blijft gaan!

overtoom

al heel lang ben ik verbaasd over het feit dat een groot bedrijf als de postbank, dat het geld van zoveel rekeninghouders beheert en daar ongetwijfeld goed aan verdient, niet de moeite neemt om haar off-line programmatuur (Girotel) aan te passen volgens hetgeen de computergebruiker aan functionaliteit gewend is (b.v. bij het selecteren en deselecteren). ook verbaas ik me steeds weer over het feit dat grote bedrijven, zoals de postbank, er kennelijk van uitgaan dat hun klanten hun marketing-leugens voor zoete koek blijven slikken, terwijl ze zo arrogant zijn dat ze de opmerkingen van hun klanten niet omzetten in verbetering van hun product (Girotel).  een overstap naar internet-bankieren kan voorzover ik weet technisch gesproken heel wel samengaan met off-line beheer (invullen, ordenen, bekijken en bewaren). daar is alleen maar goed geschreven software voor nodig, die een slim management zelfs al kan verkrijgen via het aanstellen van een paar jonge, ingenieuze it-stagiares. inzicht en goede wil lijken te ontbreken. misschien doet de [postbank er goed aan een paar beleggingsspecialisten in te ruilen voor mensen met gevoel voor rekeninghouders, particulier en zakelijk, die immers de grondstof leveren waar een bank mee werkt: geld, waar de bank voor zichzelf steeds meer geld van maakt.

FredvdKolk

Ben hier niet blij meeWas 1 van de vroege vogels die nog met zeer primitief langzaam modembij de eerst club girotellers was, en elke maand maar betalen ervoor, jaren langterwijl elektronisch giro in mijn ogen altijd goedkoper hoort te zijn dan met die overschrijvings kaartennu wil ik eindelijk eens mijn saldo weer eens weten (ivm de Sint), blijkt er geen inlog pagina meer te zijnen moet ik een week gaan wachten op een aanvraag van de nieuwe internetpostbankheb de brief hierover nooit gezien helaas.(standaard witte envelop wellicht)Waarom stuurt de postbank de ouwe trouwe girotel klanten niet gelijk dat login en tan codes? 

doeidoei

Ik ben tot op heden redelijk tevreden met girotel off line. Toevoeging van extra mogelijkheden zoals eerder opgesomd zou ik een verbetering vinden. Mocht de postbank de offline versie stoppen dan zijn zij ook mij als klant kwijt. Valt mij verder op dat er meerdere personen zijn die terug willen naar het girotel off line, dus Postbank, het is nog maar de vraag hoeveel klanten u overhoudt wanneer de off line versie verdwijnt.

Kans Hazan

Mijnpostbank.nl wordt dit jaar nog vernieuwd. Er wordt al aan gewerkt.Hopelijk blijft het niet alleen bij het aanpassen van de vormgeving. Daarnaast raad ik iedereen http://www.bankingtools.nl aan. Zorg dat je het via je eigen bank koopt zodat je korting krijgt. Maar wacht nog even totdat versie 3 van dit product uitkomt (mei?). Import van alle soorten Girotel bestanden is oa mogelijk. Evalueren is gratis. (auto-) Rubriceren, splitsen van de transacties, grafieken en blijvende ondersteuning. Rond de 20/30 euro. Ik ben er tevreden over, alleen jammer dat de helpdesk via mail gaat maar dat doen alle bedrijven tegenwoordig die een beetje IT gericht zijn. Het is in ieder geval beter dan een telefonische wachtrij. Dat ben ik beu !!

henk geluk

ik ben klant bij de postbank sinds 1968. ik heb dus de oervorm meegemaakt van de postbank.(postgiro)ook het inbellen met een 12 baud modem is mij bekend. ook is er een prg uitgebracht wat ism met de, zeg maar ptt is ontwikkeld. dit combineerde een voice mail met inbellen via modem. een soort videotext. ik ben de naam kwijt van dat prg.het stond op een floppy ,ik weet wel als iemand mij belde ,en ik niet opnam omdat ik niet thuis was.diegene zijn (munttelefoon) geld kwijt was. vandaar is dat prg uit de handel genomen. de link was dus met de voorloper van girotel ism met een soort voice mail. verder ben ik tevreden met mijnpostbank.nl omdat ik nog nooit zo lang ik bij de postbank zit maar een keer iets fout is gegaan! ga zo door postbank.

Paul van Oers

Ik vind het heel erg jammer dat deze dienst verdwijnt.met veel plezier en vertrouwen heb mijn geldzaken gedaan.Ik ben benieuwd of ik dit vertrouwen ook kan hebben als ik via Internet mijn bankzaken ga doen.

Peter de Jong

Al vanaf het eerste uur werk ik met Girotel offline.En vanaf het eerste uur erger ik mij eraan dat je geen rekeningnummers uit het mutatiebestand kunt selecteren, terwijl je vaak de historie van een klant wil bekijken. Maar toch zou ik mij geen raad weten wanneer dit tocht wel gebruiksvriendelijke programma zal verdeijnen.Niet doen dus Postbank.

Chris

Ik regel mijn geldzaken reeds meer dan 20 jaar bij de postbank,zeer tevreden overigens, vanaf de introductie van Windows ben ik geabonneerd bij girotel, sinds 10 jaar gebruik ik girotel niet meer, heb meerdere keren het abonn. schriftelijk opgezegd,tot heden betaal ik echter nog steeds mnd. de abon.kosten!Nooit reactie's ontvangen, 120mnd. á 1.82….enfin, -Giro,tel- maar uit!!!

andries

Girotel mag alleen verdwijnen als de Postbank een even gebruiksvriendelijk betalings/boekhoud systeem via internet aanbiedt.Selecties maken van zelf ingevoerde betalingsposten in welke periode je maar wilt, grafieken van inkomsten/uitgaven enz.Veel klanten ,waaronder ik, willen dit zo houden! Ik probeer nu al een avond tevergeefs in te loggen in MijnPostbank.nl!!!!!!!!!!!!

xander

ik probeer ook tevergeefs in te loggen, het is te gek voor worden dat ze geen backup server hebben

Jan

Van harte met bovenstaande reacties eens. Ik was ook vanaf de 0-versie gebruiker van Grotel Offline, maar heb dit abonnement zeer recent (21-06-2006) opgezegd vanwege het binnenkort beeindigen van mijn KPN-ISDN-telefoonabonnement. Eerste ervaringen met Postbank.nl zijn niet goed. De enig postieve punten, die ik tot heden ontdekte zijn het vanaf je PC naar buitenlandse rekeningen kunnen overschrijven en het sneller kunnen zien dat transacties zijn verwerkt (daarbij is mij nog niet duidelijk of het ook sneller bij de ontvanger is). Vraag mij af er toch niet een beter alternatief is bij een andere bank.

Ineke Thuis

het afschaffen van Girotel is een klant-onvriendelijke daad. ja, ook mijn gegevens van 7 verschillende rekeningen vanaf 1999 kan ik alleen nog maar inkijken en vanaf oktober 2005 niet meer updaten. talloze malen nog geprobeerd in te loggen, het lukt niet meer.het systeem werkte zo gemakkelijk, ik gebruikte het als controle voor mijn boekhouding. bovendien konden maandelijkse betalingen aan diverse bedrijven heel simpel bekeken worden.jammer, jammer, jammer.elk ander systeem vergt van mij de nodige aandacht; opnieuw allemaal gegevens zorgvudig invoeren. terwijl alles al was ingevoerd!bovendien vind ik het moeilijk om te beoordelen welk ander systeem voor mij net zo prettig zal gaan werken als girotel deed.

Marien van Os

Als je gegevens naar excel exporteert, dan is dit programma een uitstekende vervanger van wat je vroeger kon met girotel: http://www.orov.nl En het leest ook de export gegevens van girotel zelf…Alleen kun je geen betalingen doen, misschien nog even wachten totdat de postbank een mooie api maakt, maar dat zal wel nooit gebeuren, denk ik zo…

Rene

… nog even en dan kunnen wet een BANK pasje pinnen op het postkantoor! Het moet niet gekker worden…

Rob

Ik ben al vanaf het eerste begin een Girotel-gebruiker en heb alle vernieuwingen daarvan meegemaakt. In 2004 ben ik overgestapt naar "Mijn Postbank". Het was even wennen en er waren veel kinderziektes. Tijd en vernieuwing horen bij elkaar. We kunnen nu eenmaal niet in een stoomlocomotief blijven rijden. Dit zal ook heus niet de laatste omwenteling zijn. Nu ben ik, als huis-tuin-en keuken-rekeninghouder, best een tevreden internetbankierder. Voor back-up, zoekfunctie enzo gebruik in Davilex Offline Basic. Dat is heel goedkoop en gemakkelijk in gebruik.

angie

Ook ik gebruik zakelijk Girotel, maar sindskort, wegens tevredenheid met Girotel ook prive overgestapt van ABNAMRO naar de Postbank, met als gevolg: Mijn Postbank, gedwongen. Dom.Geef mij Girotel any day! (met uitzondering van print beperkingen) Wat een beperkte nonsens = Mijn Postbank. Wel vraag ik me af of er iemand van de Postbank bovenstaande smeekbedes leest, laat staan er iets mee doen ? Al een jaar lang weten de Girotellers dit te vinden en de moeite te nemen om een duidelijke standpunt te formuleren….

dick bouwman

nu ik, na 2 jaar, weer terug wil naar girotel, omdat dat veel gebruiksvriendelijker is dan mijn postbank, wordt het weggepoetst. ik vindt dit een zeer stomme daad en zeker de moeite ven het heroverwegen en daarna handhaving waard.

Joern Harry

Als gebruiker van Girotel Offline ben ik al bijna 10 jaren gewend aan dit programma, en zijn functionaliteit. Ik wil nu klip en klaar duidelijk maken dat ook ik Girotel Offline niet wil inruilen voor mijnpostbank. Notabene: mij is het niet gelukt een leesbare gebruiksaanwijzing van mijnpostbank op het scherm krijgen! Overigens heeft de Postbank mij ook nog niet aangegeven wanneer Girotel offline diensten be-eindigd worden. Als maar genoeg mensen daar gebruik van blijven maken, kunnen ook de werkelijke kosten wel door de gebruikers opgebracht worden. Is er een andere bank te vinden die wel dezelfde functionaliteit als Girotel offline biedt, dan verneem ik dat gaarne.

Auke Bergsma

24 nov 2006:ik heb zojuist van een postbank medewerker gehoord dat het waarschijnlijk vanaf begin 2007 ook mogelijk is om via girotel online ZAKELIJK incasso's etc te regelen. Dat betekend dat je als zakelijke gebruiker dan ook eindelijk afscheid kan nemen van je 56k6 modem en dat ik kan gaan bellen via glasvezel 🙂

pieter eduard

spijtig dat men stopt met girotel.zie niet in.dat betalen via een bank voor de klanten zoveel voordeel biedt.Het zal wel voordeliger zijn voor de postbank,want ik heb nog nooit klachten over girotel vernomen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond