Deel dit artikel
-

PostNL checkt koffers Corendon-passagiers alvast in

De PostNL Bagageservice die in maart 2017 werd gelanceerd wordt aangesloten op dezelfde technologie als de selfservice bagageafgiftepunten op Schiphol. Hierdoor kan de koffer direct bij het ophalen worden ingecheckt door de bezorger.

De PostNL bezorger haalt de bagage thuis op en scant daar de boardingpassen. Deze informatie wordt via de systemen van Schiphol geverifieerd met de betreffende luchtvaartmaatschappij, waardoor de bagage direct is ingecheckt. Op de luchthaven wordt de koffer via het reguliere proces in het vliegtuig geladen, waarna het op de plaats van bestemming van de bagageband gehaald kan worden. Hierdoor kan de passagier zonder ruimbagage naar Schiphol reizen en direct bij aankomst door naar security.

Volgens PostNL zijn er in 2017 zo’n duizend koffer vervoerd. Een woordvoerder laat weten dat gebruikers met name te spreken zijn over het feit dat ze niet meer met koffers hoeven te slepen op de luchthaven en de wachtrij bij de baggage drop-off kunnen overslaan. Bijkomend milieu-voordeel is dat veertig procent van de gebruikers de auto niet langer op Schiphol parkeert maar met het openbaar vervoer naar de luchthaven reist, aldus PostNL.

De oude variant van de bagageservice waarbij de passagier de koffer op Schiphol of Eindhoven Airport ophaalt en zelf incheckt blijft overigens gewoon bestaan.

De check-in service is op dit moment alleen beschikbaar voor reizigers van Corendon. PostNL is bezig om andere luchtvaartmaatschappijen aan te sluiten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond