PostNL start pilot met bagagebezorging

PostNL test sinds begin deze maand een bagagebezorgservice. Reizigers die niet met koffers willen sjouwen, kunnen deze op laten halen door PostNL, die er vervolgens voor zorgt dat de bagage klaarstaat op het vliegveld of indien gewenst zelfs wordt ingecheckt.

Inboeken kan op de website van PostNL. De service is beschikbaar voor reizigers uit de Randstad die vertrekken vanaf Schiphol, Eindhoven, Rotterdam en Maastricht. Eén koffer van Hilversum naar Schiphol laten brengen kost bijvoorbeeld 17,50 euro. Wie wil dat deze wordt ingecheckt en verzegeld betaalt 20 euro. “De ontwikkelingen in de luchtvaart maken zo’n dienst ook steeds meer mogelijk. Thuis je label voor je koffer printen wordt de norm en inchecken van je bagage gebeurt steeds vaker geautomatiseerd,” legt een woordvoerder van PostNL uit, die stelt dat er wordt gesproken met een aantal airlines over samenwerking op dit gebied. Aan het einde van het vakantieseizoen zal het postbedrijf de proef evalueren.

PostNL begeeft zich hiermee enigszins op het terrein van start-up Travel Light, die koffers binnen Europa bij het hotel van de vakantieganger en/of thuis bezorgt. Hiermee richt Travel Light zich op de low-cost passagier, die de bagagetoeslag van prijsvechters als Ryanair en easyJet wil omzeilen. Dat lijkt vooralsnog een ander businessmodel te zijn dan die van PostNL, die in deze pilot koffers bezorgt op de luchthaven van vertrek. Er worden dus geen toeslagen vermeden en op de terugweg kan de reiziger alsnog zelf met zijn bagage sjouwen.

5 Reacties

Zou niets door post.nl laten bezorgen want dure pakketten raken ze kwijt of vissen de bezorgers er zelf uit dus komt het nooit bij de ontvanger.
De ontvanger kan geen info krijgen over het verdwenen pakket….dus dikke strop!!
Google maar eens op “pakket verdwenen door Post.nl”.

Heel gemakkelijk zo’n opmerking. Alsof er bij een luchtvaartmaatschappij mooi bagage zoek raakt. (of gestolen wordt). Gelukkig zijn de meeste bezorgers van Postnl gewoon eerlijke hardwerkende mensen. Niet gelijk een hele beroepsgroep beledigen door een eigen vervelende ervaring

Een goed initiatief, waar we de komende vakantie zeker gebruik van zullen maken! De​ opmerking over ‘verdwijnende’ pakketten is voor ons onbegrijpelijk. We maken veel gebruik van webwinkels en de bezorging door postnl is qua punctualiteit met afstand de beste!

Dit product is een pilot waardig. Verbreding van de dienstverlening van PostNL is een goede zaak. Zwartkijkers als Dirk-Jan liften onterecht mee op ongepaste emotie rondom een mooi bedrijf.

@Dirk-Jan wat een negatieve reactie zeg. Wij hebben niets anders als positieve reacties voor Post NL. Wel de beste pakketbezorger van Nederland. Al die anderen leveren aanzienlijk minder service en kwaliteit. Een compliment mag ook wel eens geplaatst worden. Klagen doet de Nederlander toch graag. Ik zal dit zeker proberen deze nieuwe nieuwe koffer service.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug