Deel dit artikel
-

Premium tv-kanalen stoppen 36 miljoen in reclame

Premium tv-kanalen en streaming videodiensten geven steeds meer geld uit aan reclame. Bedroeg de bruto mediawaarde van tv-kanalen zoals Fox Sport en videodiensten zoals Netflix 36 miljoen euro in heel 2014, in 2015 werd dit bedrag al gerealiseerd in de eerste drie kwartalen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

De bedragen zijn gebaseerd op de brutotarieven voor advertentieruimtes. Niet alle content-aanbieders waren even succesvol met hun mediabestedingen, constateert Telecompaper. Zo had Fox Sports een hoog mediabudget, maar verloor het desondanks klanten. Videoland Unlimited was in 2015 t/m Q3 het meeste actief met adverteren, maar won toch weinig nieuwe klanten.

Fox Sports heeft dit jaar al rond de 8 miljoen euro aan mediawaarde gecreëerd. Het lijkt er op dat Fox Sports in 2015 meer reclame gaat maken dan vorig jaar.

Ook concurrent Sport 1 lijkt het reclamebudget te hebben opgevoerd. In 2014 was de dienst goed voor een bruto mediawaarde van rond de 2 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond