Deel dit artikel
-

Prijs smartphone steeds belangrijker bij keuze consument

De prijs van een toestel is de afgelopen vier jaar steeds belangrijker geworden bij de keuze voor een smartphone. De helft van de Nederlanders noemt dit als belangrijkste reden om voor een bepaald toestel te kiezen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper naar de belangrijkste redenen waarom consumenten voor een bepaald toestel kiezen.

Het merkimago is in deze periode juist steeds minder van belang geworden bij het kopen van een nieuw mobiel toestel, aldus Telecompaper.

De ontwikkelingen lijken aan te suggereren dat meer consumenten dan voorheen genegen zijn om een goedkoper toestel van een minder bekend merk te kopen, of eerder bereid zijn naar een ander merk over te stappen wanneer dit vergelijkbare specificaties en functies biedt voor een lagere prijs. De economische impact van de coronacrisis kan de focus op prijs nog verder vergroten.

Overigens blijft de merkentrouw volgens ander onderzoek van Telecompaper bij de top twee smartphone-merken nog altijd groot. Zo is negen op de tien iPhone-gebruikers niet van plan om bij een volgend toestel naar een ander merk over te stappen.

Deel dit bericht

1 Reactie

H de langen - Hoogstraten

Het uiterlijk van de mobiel speelt nauwelijks een rol meer voor merkimago. door de smalle randen lijken ze allemaal op elkaar. Daarnaast hebben 9 van de 10 kopers voldoende aan een low- of midrange toestel.
Toch moet je als telefoonmaker juist nu een high-end toestel maken voor het imago. Met zeer zeer goede specs (camera etc.) en bouwkwaliteit. Het “kijk eens wat wij kunnen” verhaal. Juist omdat je het op uiterlijk niet of nauwelijks meer kunt winnen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond