Deel dit artikel
-

ProSiebenSat.1 koopt internetmarketingspecialist

Het Europese televisiebedrijf ProSiebenSat.1 koopt een internetbureau dat is gespecialiseerd in marketing, social media en de combinatie van televisie en internet voor reclamecampagnes.

De uitgever neemt voor een onbekend bedrag het bureau Booming uit München over. De verkopende partij is Holtzbrinck Digital, de investeringstak van het gelijknamige Duitse uitgeefconcern.

Met het nieuwe dochterbedrijf breidt ProSiebenSat.1 zijn positie in de productieketen uit en gaat deels op de stoel van het mediabureau zitten. Booming omschrijft zichzelf als online mediabureau en marketingspecialist. Het heeft expertise op het gebied van SEO, SEM, affiliatemarketing, socialmediamonitoring en -concepting.

De nieuwe eigenaar typeert de overname als ‘strategisch en voor de lange termijn’.

Het is een gegeven dat televisie- en internetreclame elkaar wederzijds beïnvloeden. Wanneer een commercial wordt uitgezonden, gaan de zoekopdrachten tijdelijk omhoog. Die aandachtspanne kan een adverteerder in principe verlengen door aansluiting tot de kijker te zoeken via social media. Die kennis hoeft het Duitse tv-concern niet meer bij derden in te kopen, maar is nu onderdeel van het eigen portfolio.

Booming heeft in de tv-markt ervaring met producties voor onder meer RTL en Discovery.

In april 2011 verkocht ProSiebenSat.1 zijn dochterbedrijven SBS in Nederland en België. Telegraaf Media Groep heeft een belang van zes procent in het Duitse concern, dat in tien landen in het noorden en oosten van Europa actief is.

Foto: Blake Patterson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond