Deel dit artikel
-

Rabo Participaties neemt 20% belang in Talpa Media

Rabo Participaties, de participatiemaatschappij van de Rabobank, neemt een belang van 20% in Talpa Media. De bank wil via deze participatie kennis opdoen over nieuwe ontwikkelingen in de informatie en entertainmentindustrie, om daarmee de relatie met haar klanten te verstevigen. Over de aankoopprijs, de looptijd en het verwachte rendement doen Rabobank en Talpa uit concurrentieoverwegingen geen mededelingen.

Volgens de Rabobank past deze participatie in haar investeringsbeleid. Zo heeft de bank eerder via haar business unit Global Telecom, Media & Internet (TMI) belangen gehouden in Wanadoo, Casema en Orange. Deze belangen zijn inmiddels doorverkocht. De Rabobank beschouwt de deelname in Talpa Media als een financiële participatie. Verder zegt de Rabobank een strikte scheiding aan te houden tussen de media-inkoop en de financiële dienstverlening aan mediabedrijven.

Rabobank-woordvoerder Ernst Moeksis zegt dat het primair om een investering gaat, maar dat de bank ook graag wil leren van de manier waarop Talpa informatie en entertainment via meerdere kanalen aanbiedt aan haar doelgroepen. Moeksis: “We willen met onze neus bovenop de modernste technologische ontwikkelingen zitten. Bovendien sluiten onze doelgroepen nauw op elkaar aan.” Concrete plannen voor gezamenlijke projecten zijn er nog niet, aldus Moeksis.

Talpa Media ziet zichzelf als een convergent mediaplatform – op het gebied van muziek, radio, TV en breedband internet – en vindt zichzelf sterk in het bedenken en ontwikkelen van formats voor diverse media. Daarnaast zegt Talpa Media uitgebreide ervaring te hebben in het produceren, verkopen en distribueren van content. Deze is ’platform onafhankelijk’ en kan worden gebruikt voor televisie, radio, internet en (mobiele) telefoon.

Dankzij snelle technologische vooruitgang, groeien deze media in hoog tempo naar elkaar toe, waardoor – in de visie van Talpa Media – de consument in staat wordt gesteld zich te ontwikkelen van passieve ’ontvanger’ naar actieve ’besteller’ van entertainment en informatie. Omdat het bedrijf eigenaar is van de content die op verscheidene manieren kan worden gebruikt, zegt het bedrijf goed gepositioneerd te zijn om sterk te groeien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond