Deel dit artikel
-

Rabobank richt zich met nieuwe site op directe verkoop

De Rabobank heeft gisteren een nieuwe site gelanceerd die aansluit bij de nieuwe internetstrategie van de bank. De focus van de bank komt voortaan op directe verkoop van financiële producten te liggen. Het gebruik van internet beperkt zich nu nog vooral tot transacties, maar klanten zullen de komende jaren steeds meer financiële producten en diensten via internet willen afnemen, zegt Marc Cootjans, commercieel directeur bij de Rabobank.

De nieuwe richting die de bank kiest, komt tot uiting in de vernieuwde Rabobanksite.  “Onze homepage krijgt het karakter van een winkeletalage,” aldus Marc Cootjans in een persbericht waarin de bank de vernieuwingen van de site bekendmaakt. “Zo versterken we de directe verkoop via internet.”

Aanleiding voor de nieuwe oriëntatie van de bank is een rapport van onderzoeksbureau Forrester (Forrester’s Consumer Technographics Studies). De onderzoeker voorspelt op korte termijn een tweede golf in internetbankieren. Daarbij komt de focus meer op verkoop te liggen. De Rabobank vindt zichzelf, beter dan andere partijen, in staat om op die ontwikkeling te reageren.

 “Als financiële dienstverlener nemen wij op virtueel gebied al jarenlang een toonaangevende positie in. Wij zijn dus als geen andere partij in staat om snel en adequaat op deze ontwikkeling in te spelen,” zegt een niet onbescheiden Cootjans.

De nieuwe ‘look and feel’ van de rabobanksite moet bezoekers stimuleren advies te vragen over financiële diensten en verzekeringen, óf om direct een aanvraag te doen. Om tot een hoge conversie te komen, is de klant op de nieuwe site binnen drie of vier klikken op de plek die hij zoekt, schrijft de bank.

 “Het uiteindelijke doel is om via de site klanten die bepaalde producten zoeken te leiden naar een gesprek in een kantoor," zei Cootjans in een interview met Emerce begin 2005. In dat interview kondigde Cootjans de nieuwe site en internetstrategie van de bank al aan.

 

Deel dit bericht

7 Reacties

Richard Stoffer

Persoonlijk vind ik het een flinke verbetering, beeldcommunicatie is stukken beter. Overzicht is sneller gemaakt en is de navigatie ook vanzelfsprekender.

Olivier

Flinke verbetering … ik zou bijna willen spreken van een nieuwe standaard. Heerlijk zo'n site waar eens rustig over nagedacht is.

rob

hoezo bescheiden?

Olivier

@Rob: Wie?

Boog

Ik hou voorkeur voor standaard met één menu. Wel knap om zoveel menu's op één pagina te proppen.Transparantie had van mij wat minder mogen zijn: tekst loopt met mijn internetinstellingen de vakjes uit (wat nog erger wordt bij grote letters, waarvoor via het menu rechtsboven een instructie wordt gegeven). Maar dat zal wel de bedoeling zijn.

Klaas Joosten

Het ziet er goed uit, leest makkelijk en heeft en goede struktuur. Wit is altijd mijn favoriet.Kan niet anders zeggen dat het en voorbeeld is van en site waar men wat langer over na heeft gedacht. Waar ik, ben klant bij deze bank, mij vroeger het meest aan heb geergert is dat je en melding kreeg dat je niet de goede browser had om op de site te surfen. Vooral in het betaalde gedeelte werkte niet. Soms leggen bedrijven de prioriteit bij de verkeerde dingen. Dit is gelukkig al en tijdje verbeterd. Ik kom namelijk naar deze site om dingen te doen en bijna nooit om maar wat te lezen over bank zaken. Nou voor zover ik het kan beoordelen, heb kennis van internet websites die klanten moeten werven en ben gespecialiseerd in performance based marketing of wel affiliate marketing genoemd, is deze site het uitermate geschikt om nieuwe klanten mee te werven.  Maar nu komt het, alleen wat wel een beetje raar is dat je LID word bij deze bank, als je op "klant worden" aan klikt. Hierdoor raak ik in de verwarring! Wat daar uit ook vreemd is dat lid worden iets heel anders is dan Klant worden of overstappen? Dat zou volgens mij gewoon 1 en dezelfde forumulier moeten zijn? Waar schijnlijk kom je er wel uit voor je niet toch naar een van de ander banken gaat. plus puntjes+ je kan driect bellen+ wit achtergrond.+ bank in de buurt vinden. min puntjes- klant worden -> lid worden? – "t" kon ik niet intypen bij pagina niet gevonden (https://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/klant_worden/) ????- klant worden -> pagina niet gevonden.- site soms wat langzaam (zal wel druk zijn.;-)- product aanvragen kan online. ;-) Zolang zo'n site mijn tijd in of bij de bank minimaliseerd ben ik tevreden.Succes met de site.

arnout

Volgens mij kan de bezoeker klant worden door een adviesgesprek aan te vragen. Online klant worden mag niet meer omdat je je tegenwoordig met paspoort moet legitimeren. Het bijzondere van de Rabobank is dat klanten lid kunnen worden. De leden zijn de baas van de bank en bepalen mede het beleid. Er zijn geen aandeelhouders die de winst opstrijken!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond