Deel dit artikel
-

Radiomarkt heeft zich weer goeddeels hersteld

De totale netto radioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2021 stijgen met 31 procent tot 88,4 miljoen euro. Daarmee zit radio weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis.

In het tweede kwartaal investeerden adverteerders, volgens het Radio Advies Bureau, weer volop in radio.

De netto radio-omzetstijging in het tweede kwartaal was 63,7 procent, in het eerste kwartaal was deze nog 2,3 procent. Met 52,3 miljoen euro in het tweede kwartaal investeren adverteerders weer op niveau in radioreclame.

Spotreclame was goed voor bijna 80 miljoen euro, aan non-spot werd ruim 5 miljoen euro toebedeeld. Digitale radioreclame verkreeg ruim 3 miljoen euro en zit hiermee al bijna op het volume van heel 2020.

Retail is veruit de grootste adverentiebranche, gevolgd door financiële dienstverlening en overheid-educatie-non-profit. De branche was- en reinigingsmiddelen is procentueel de grootste stijger met een index van 553.

Het ministerie van VWS was de grootste adverteerder in het eerste half jaar, nummer twee is A.S. Watson en T-Mobile staat op drie.

De gemiddelde luistertijd van de radioluisteraar ligt met 4 uur en 16 minuten per dag in de eerste helft van 2021 op hetzelfde hoge niveau van de eerste helft in 2020. De luistertijd is sinds de uitbraak van het coronavirus gestegen, dit gaat op voor alle leeftijdsgroepen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond