Deel dit artikel
-

Rakuten Linkshare koopt displayspecialist

Affiliatemarketingbedrijf Linkshare neemt het Amerikaanse mediaFORGE over. Daarmee breidt het de portfolio uit met retargeting en displayadvertising.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich. Wel is duidelijk dat de aankoop een strategische is, die op termijn wereldwijd implicaties kan hebben.

MediaFORGE is enkel in Amerika actief. Linkshare komt ook uit de V.S. Laatstgenoemde heeft wel een kantoor in Londen van waaruit het de Europese markt bedient.

Rakuten Linkshare zegt dat het de aangekochte kennis met retargeting en displayreclame wil inzetten om online retailers te helpen multichannelmediacampagnes te laten doen.

Linkshare is, zoals de naam al aangeeft, onderdeel van de Japanse e-commercegigant. Deze heeft de neiging om kleine lokale specialisten te kopen en hun diensten op middellange termijn naar meerdere landen uit te rollen. Zo is niet uit te sluiten dat Linkshare en mediaFORGE hun activiteiten in Europa en Zuid-Amerika zullen uitbreiden.

Rakuten is eigenaar van Kobo, dat eerder deze week zijn nieuwe e-readers en tablet uitbracht. Daarnaast is het in Europa en Amerika eigenaar van verscheidene e-commerce- en mediaplatformen.

Foto: Dominic Alves (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond