Deel dit artikel
-

Ralph Lauren reorganiseert, geen extra e-commerce

Modemerk Ralph Lauren reorganiseert het bedrijf fors om zich aan te passen aan het nieuwe kijk- en koopgedrag van de consument. Veel specifieke aandacht voor online is er niet in het vernieuwingsplan.

“We hebben een plan gebouwd op de sterkte van het merk”, vat CEO Stefan Larsson zijn plan samen aan financieel analisten. Daarmee raakt hij een van de twee elementen van zijn strategie voor de komende jaren: merk en marketing enerzijds en de operationele organisatie veranderen anderzijds.

In product, marketing en shopping ligt de nadruk volgens Larsson vooral op het verbeteren van de positie in de groothandel. “Dat is superbelangrijk.” E-commerce krijgt in de drie uur durende presentatie een enkele zin aandacht. “We bouwen op de sterkte van de e-commerceactiviteiten.” Als laatste, en dat hangt samen met de multichannelstrategie, wil de topman de winkelervaring als geheel verbeteren.

Operationeel gaat het bedrijf terug van negen naar zes managementelagen. Dat moet ervoor zorgen dat er sneller en effectiever wordt besloten. In financiële termen moeten deze maatregelen een kostebesparing gaan opleveren van 200 miljoen dollar vanaf 2017. Volgend jaar worden ook voorzieningen genomen ter waarde van een half miljard dollar voor de reorganisatie en een afwaardering van 150 miljoen dollar op de niet-liquide voorraden.

“Na grondige analyse van het bedrijf en de activiteiten komen k tot de slot dat we de juiste kaarten hebben maar het spel anders moeten spelen.”

Daaronder valt ook dat Ralph Lauren betere reclamecampagnes wil gaan voeren, “de marketingdollars harder laten werken”, meer focus legt op analytics en ROI en de socialmedia-activiteiten gaat opfrissen.

Foto: Jim Pennucci (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond