Deel dit artikel
-

Ralph Lauren opent e-commercehub in Dublin

Modemerk Ralph Lauren opent een internetafdeling in Ierland met tien man die verantwoordelijk wordt voor het faciliteren van de mondiale digitale ontwikkelingen.

Dat maakte Ralph Lauren vorige week aan de lokale media bekend zonder verder al te veel details vrij te geven. Bekend is dat er een team ‘digitale innovaties’ komt en een team ‘fraudepreventie’ en dat er vanaf het begin tien man werkt. Er wordt gezocht maar nieuwe collega’s.

Het modemerk heeft reeds een e-commerceafdeling die de huidige activiteiten aanstuurt. Wat daarmee gebeurt is niet bekend.

Voor een bedrijf met een jaaromzet van drie miljard dollar in de modewereld is Ralph Lauren nogal laat met deze categorie diepte-investering. De leiding lijkt zich daarvan bewust, wat niet betekent dat het nog goed contact heeft met de veranderende consument. Wel staat vast dat de nieuwe CEO Stefan Larsson werkt met een sterk merk.

Larsson is bezig met een fundamenteel onderzoek van de bedrijfsactiviteiten en zal zijn strategische koers aanpassen op de resultaten. Het vereist weinig fantasie dat hij zich meer als omnichannelspeler zal willen manifesteren.

De CEO zegt fors te investeren in SAP en ‘een nieuw e-commerceplatform’ (migratie van oud naar nieuw). De Europese SAP-implementatie wordt volgend jaar op geleverd. Het e-commerceplatform ook. Het is niet duidelijk of hij daarmee 2017 bedoelt of de periode vanaf oktober 2016. Ralph Lauren werkt namelijk met een gebroken boekjaar.

De financiële cijfers en de beurskoers laten zien dat Larsson knopen moet doorhakken. De aandelenkoers staat op het niveau van 2010 en is met een derde gedaald ten opzichte van het gemiddelde over de jaren sindsdien. De groothandels- en retailomzetten dalen, harder dan dat de groei in e-commerce kan compenseren.

Foto: Joseph de Palma (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond