Deel dit artikel
-

Realitysoap Media Republic met Katja Schuurman

Media Republic, HotSMS en The Fame Game lanceren in samenwerking met msn en Axe “24-7 Reporter” met Katja Schuurman in de hoofdrol. Bedoeling van 24-7 Reporter is dat Katja Schuurman 24 uur per dag, 7 dagen in de week is te volgen. Daarmee is het in feite een interactieve reality soap. 24-7 Reporter Damian Hoop verspreidt zijn eigen verhaal, ondersteund door foto’s van Katja’s belevenissen direct live via msn messenger, de 24-7 Reporter website en mobiele telefoons, aldus de betrokken partijen.

24-7 Reporter combineert interactiviteit met de kijker, de dynamiek van het ‘live’ beleven en absolute echtheid (real life) in een concept, aldus de makers. “Geen wekelijkse montage van een half uur op TV, maar zien zoals het ‘real life’ is, op elk moment van de dag: real time en live dus.”

Via msn messenger en internet is het live report gratis te volgen. De kosten voor kijkers die Katja Schuurman mobiel willen volgen zijn 0,70 euro per week. Hiervoor ontvangt een kijker elke ochtend een sms bericht met een wap-code waarmee ze la Schuurman  via hun mobiele telefoon kunnen volgen. Voor “news alerts!” kan een kijker een extra abonnement afsluiten voor tevens 0,70 euro per week.

“We verwachten hier heel erg veel van, het is heerlijk om als producent aan een dergelijk creatief en innovatief concept te werken. Het is een nieuwe stap in het succesvolle real life genre dat we met behulp van nieuwe mediakanalen weer een stapje verder brengen”, aldus Bas Verhart, de baas van Media Republic.

Volgens Verhart zijn er nog geen plannen om ook streaming beelden van Katja Schuurman uit te gaan zenden via internet. “Maar wat niet is kan nog komen. Wel kan ik zeggen dat we er veel van verwachten. Hoewel we nog niet eens gelanceerd zijn, is de aandacht voor 24-7 reporter nu al overweldigend te noemen,” zegt Verhart.

Wie de interactieve soap ook daadwerkelijk op zijn mobiele telefoon moet wel beschikken over een kleurenscherm en een gprs-verbinding. “Het unieke aan dit concept zien wij voornamelijk in de magie van de echtheid. We denken dat de kijkers tijdens een typisch ‘wachtmoment’ in de trein even wil checken wat Katja op dat moment aan het doen is. Daarnaast bieden we voor mobiele gebruikers de dienst tegen kostprijs aan”, aldus Ruben Troostwijk van HotSMS. Troostwijk denkt dat het nieuwe interactieve concept unieke kansen biedt. Zowel voor de mensen die dit nieuwe concept gaan beproeven als voor de initiatiefnemers.

Deodorant-merk Axe 24-7 van Unilever is hoofdsponsor van de 24-7 Reporter.  “24-7 Reporter Damian Hoop is 24 uur per dag actief. Daarom gebruikt hij Axe deodorant. Die werkt tenslotte de hele dag (en nacht) lang. Axe ondersteunt de 24-7 Reporter, omdat mannen die 24 uur per dag fris moeten blijven ruiken het beste Axe kunnen gebruiken”, laat Adriaan Thierry, brandmanager van Axe, weten.

De verhalen van de 24-7 reporter kunnen op diverse manieren gevolgd worden. Het concept wordt voornamelijk gepusht door msn messenger (dat inmiddels door 4 miljoen Nederlanders wordt gebruikt, redactie). Daarvoor komt er volgens Verhart van Media Republic net als bij Jong Zuid een extra tab in msn messenger. Als mensen op die tab clicken, dan komen ze in de wereld van Katja Schuurman terecht.

Daarnaast zal de website en de mobiele telefoon gebruikt kunnen worden om de belevenissen van Katja Schuurman 24 uur per dag en 7dagen per week te volgen. Mediapartners als Sp!ts en Noordzee 100.7 FM zullen het concept verder dagelijks ondersteunen. Zij brengen het laatste nieuws en achtergronden van de belevenissen van de 24-7 reporter en Katja.

Onduidelijk is nog hoe lang de interactieve reality soap met Schuurman door zal lopen. Ook kon Verhart nog niet vertellen of er bijvoorbeeld ook chatsessies met Katja Schuurman gepland staan. Iets dat de interactiviteit en de betrokkenheid van het publiek bij het dagelijkse leven van Katja Schuurman nog verder zou kunnen verhogen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Tadek Solarz

Kan iemand iets zinnigs zeggen over het aantal gebruikers / kijkers naar jong zuid en hoeveel geld daar in om gaat. Ook uit dit bericht maak ik niet op hoeveel mensen hier op zitten te wachten. Dat de doelgroep bestaat uit mensen die een gprs verbinding hebben een kleurenscherm op hun telefoon in combinatie met treinen tempert mijn verwachting een beetje. Echter wanneer de omzet enigzins in lijn is met de hoeveelheid publiciteit die ontwikkeld wordt dan moet het een kaskraker zijn.

bengel

Media Republic = beginnend bedrijf. Hebben dus publiciteit nodig om in deze moeilijke tijden na de internet-bubble toch klanten te vinden. Publiciteit staat niet in verhouding tot het geld dat in dit soort formats omgaat. Niet voor niets hoor je niets over het daadwerkelijke effectieve bereik van Jong Zuid en durft Verhart niet aans aan te geven hoe lang 24-7 blijft lopen….. De media lijken het vooral op te pakken vanwege het vernieuwend zijn, maar wat is er nu zo bijzonder aan de zoveelste Big Brother variant, maar dan via mobiel? En die interactiviteit is ook maar zeer beperkt….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond