Deel dit artikel
-

Rex Briggs: “Online advertising als een Zwitsers zakmes”

Begin februari presenteerden de Advertising Research Foundation (ARF), het Interactive Advertising Bureay (IAB), MSN en Unilver's Dove onderzoeksresultaten waaruit bleek dat online advertising in een mediamix de effectiviteit van een totale advertentiecampagne kan verhogen. Drijvende kracht achter het onderzoek was marketingspecialist Rex Briggs, die op dit moment bezig is met een Europese tour.

Rex Briggs werd in de VS door het (ter ziele gegane e-commerce blad) Industry Standard al bestempeld als "data god", het prestigieuze AdWeek omschreef hem als "one of the dozen best and brightest in media and technology" en hij won prijzen op het gebied van direct marketing, online marketing en CRM. Niet voor niets werd dan ook hij via zijn eigen, onafhankelijke bedrijf Marketing Evolution gevraagd om samen met Dynamic Logic het onderzoek te leiden. Unilver, Web Marketing LLC en reclamebureau MindShare zorgden ervoor dat alle off- en online advertenties in kaart werden gebracht en werden serieus betrokken in de analysefase.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!