Deel dit artikel
-

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

VR RIDE richt zich op de creatie en productie van VR-video voor merken, legt Tromp uit. Hij is er vroeg bij, aangezien meerdere schakels in de keten tot de ogen van de consument nog in de kinderschoenen staan, waaronder de camera en viewer.

Het nieuwe label gaat er vanuit dat dit soort technische drempels met de tijd worden geslecht. Vanaf dat moment gaat het bij commerciële communicatie om het verhaal en de vorm daarvan. Daarin wil VR RIDE zich specialiseren.

“Hoe creëren we een set in een filmomgeving van 360 graden? Hoe vul je de regie in? Op welke manier gaan we de kijker het verhaal vertellen?”, zijn dan de logische, praktische vragen.

RIDE uit Amsterdam produceert social content, video en campagnes voor platformen van Facebook tot Vine tot Snapchat en snijdt de boodschap en vorm op maat voor de betreffende kanalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond