Deel dit artikel
-

RingRosa in gesprek met Britse UC.com over OTS

RingRosa heeft een bod van vijf miljoen gulden van Versatel voor de betalingsdienst OTS afgeslagen. Volgens een welingelichte bron probeert telecommer RingRosa nu een overeenkomst te sluiten met het Engelse UC.com . Dit bedrijf bouwt ondermeer aan een portfolio van betaalsystemen.

Over de eventuele gesprekken tussen Versatel en RingRosa wil de woordvoerster van Versatel geen commentaar geven. Het overleg zou drie maanden geleden hebben plaatsgevonden. Het beursgenoteerde RingRosa wil niks zeggen over een overleg met UC.com. Kees Jongsma, van het pr-bureau van UC.com (Smink Van der Ploeg & Jongsma): "Ik weet dat OTS met een buitenlandse partij praat, en dat UC.com naar bedrijven als OTS zoekt. Meer kan ik er niet over zeggen."
RingRosa wil niet reageren op geruchten, laat woordvoerster Jonneke van Staveren weten.

UC.com haalde eerder al de betaalsystemen van het Britse Securetrading.com en het in Azië actieve Globalsolutions.net binnen. Het bedrijf betaalt iedere acquisitie door tachtig procent met aandelen te voldoen, en twintig procent met cash. Behalve met de betaalsystemen probeert UC.com ook portfolio's op te bouwen binnen de sectoren ASP, Market makers en e-business services. De deals werden tot nu toe gefinancierd door een aantal particuliere beleggers, waaronder een aantal Nederlandse investeerders. Eerder lijfde het bedrijf Worldwide Florist in, een online handelscentrum voor de bloemenmarkt. Toevallig staat de voorganger van dit bedrijf, First American Florist, op de klantenlijst van OTS.

OTS zelf is niet bereikbaar. Gisteren schreven we al dat klanten bij OTS weggaan vanwege de structurele onbereikbaarheid. Via het antwoordapparaat kan er geen bericht worden achtergelaten, er wordt slechts een email-adres genoemd.
Het gerucht gaat dat het personeel zich door RingRosa aan het lijntje gehouden voelt, en zich collectief ziek heeft gemeld. RingRosa bevestigt dat er zieken zijn bij OTS, maar dat het bureau toch wel bemand wordt. Toch zijn er al klanten weggelopen die geen contact konden krijgen met het bedrijf. Klanten van OTS die een bericht inspreken worden wel teruggebeld, zo verzekert RingRosa.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond