Deel dit artikel
-

Kindervideogamebedrijf Roblox stelt teleur

Het aandeel Roblox daalde dinsdag na sluitingstijd van de beurs ongeveer 10 procent, nadat het kindervideogamebedrijf teleurstellende resultaten over het eerste kwartaal rapporteerde.

De omzet was fors lager dan verwacht: geen 645 miljoen dollar, maar 631 miljoen. Het verlies steeg naar 161 miljoen.

Roblox rapporteerde verder 54,1 miljoen gemiddelde dagelijkse actieve gebruikers in het eerste kwartaal, een stijging van 28 procent ten opzichte van een jaar eerder. Gebruikers brachten 11,8 miljard uur door met Roblox. De brutoboekingen daalden met 3 procent.

Tijdens corona draaide het platform goed omdat kinderen thuis zaten en meer tijd op hun schermen doorbrachten.

Roblox genereert inkomsten uit de verkoop van virtuele valuta genaamd Robux, die spelers gebruiken om hun avatars aan te kleden.

Spotify kondigde een dezer dagen als eerste muziekstreamingsdienst een samenwerking aan met Roblox. Roblox-spelers kunnen Spotify Island bezoeken, een interactieve plek in de metaverse waar fans en artiesten over de hele wereld samen komen om nieuwe geluiden en exclusieve merchandise te ontdekken.

De streamingdienst host de komende weken het allereerste pretpark in Roblox: K-Park. Spotify Island geeft daarmee een ode aan alles wat met K-Pop te maken heeft. Later dit jaar krijgen fans de mogelijkheid om supersterren als Stray Kids en SUNMI te ontmoeten in K-Park.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond