Deel dit artikel
-

Ronald van Dam weg als hoofd e-commerce Kwantum

Ronald van Dam stapt per 1 april op als hoofd e-commerce van Kwantum. Er is volgens Van Dam weinig tot geen investeringskapitaal beschikbaar voor online groei en dus is het tijd voor een volgende stap.

Van Dam gaf twee jaar vorm aan de digitale strategie van de doe-het-zelf-keten en had de leiding over een team van online specialisten. ‘We hebben een succesvolle bijdrage geleverd aan de transitiefase om Kwantum om te vormen naar een omnichannel retailer die bestaansrecht heeft in de toekomst’, zegt Van Dam in een toelichting op zijn vertrek.

Met de overname van Kwantum door Gilde Equity Management is de ambitie bijgesteld en gekozen om te investeren in expansie buiten Nederland en de verbouwing van bestaande winkels in Nederland. Van Dam ziet daarom geen toekomst meer bij Kwantum. Wat hij nu wil gaan doen, is nog niet bekend.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Tja, omnichannel. Begrijpelijk dat iedere DHZ winkel hiermee aan de slag is. Maar ondertussen wordt het fysieke marktsegment kleiner. Dat is niet tegen te gaan. Daarnaast bevinden zich ook in deze markt pure-online players die nog beter inspelen op de de behoeften van de online consument. Bij Kwantum kun je bijv. lang niet alle producten online bestellen en daarmee stuur je de consument toch vaak naar de concurrent. Ik wil niet somberen, zeker niet zo aan het begin van een nieuw jaar, maar het zou mij niet verwonderen dat nog dit jaar de DHZ markt wordt opgeschud zoals dat ook onlangs in andere retailmarkten is gebeurd. Er is gewoonweg een teveel aan fysieke winkelruimte, gebaseerd op de successen van de jaren ’90, gebouwd net voor de online revolutie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond