RTL Group in joint-venture met digi-reclamespecialist Amobee

RTL Group richt een joint-venture op met het Amerikaanse Amobee. Het nieuwe TechAlliance brengt technologie van beiden bij elkaar om de Europese online uitgevers- en adverteerdersmarkt te bedienen.
De gezamenlijke onderneming brengt de SSP-kennis van Amobee en de DSP-kennis van RTL en diens Smartclip samen. Het Duitse tv-bedrijf beschikt daarnaast over het bedrijf YoSpace. Dat helpt tv-reclame te transformeren naar een online commercial en verzorgt daarvoor de distributie. Ook dat bedrijf wordt in de joint-venture gestopt.
Het Amerikaanse Amobee, onderdeel van Singtel, krijgt hiermee een hele stevige springplank naar de Europese reclamemarkt.
Thomas Rabe (foto), de CEO van RTL Group, zegt in een persverklaring: “De TechAlliance zal marktstandaarden stellen voor de Europese tv-industrie en geeft adverteerders en mediabureaus toegang tot onze premium inventory.” De Duitse topman speculeert erop dat tv- en internetreclame naar elkaar zullen toegroeien. In jargon wordt dit ‘addressable tv’ genoemd.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond