Deel dit artikel
-

RTL opent webwinkel Vanvoordeel.nl

De nieuwe webwinkel van RTL moet extra geldstromen aanboren. “Het past binnen onze strategie om de bedrijfsactiviteiten uit te breiden naar nieuwe markten”, aldus Arno Otten, Managing Director Digital Media van RTL Nederland.

Op Vanvoordeel.nl worden A-merken tegen korting aangeboden. Hiervoor is het mediabedrijf enkele strategische samenwerkingen aangegaan. Het bedrijf OutletPlanet handelt onder de naam Vanvoordeel.nl. En Control Shop Center handelt de bestellingen af van de entertainmentaanbiedingen. Deze aanbiedingen zijn 24 uur beschikbaar of tot het product uitverkocht is.

RTL zet breed in. Er zijn onder meer elektronica, cd’s, gadgets, speelgoed en kampeerartikelen te vinden. Ook komen er aanbiedingen rondom bepaalde thema’s als Moederdag en Valentijnsdag.

Op termijn kan de bezoeker van de site ook bieden op veilingitems. Hierbij bepaalt de geïnteresseerde wat hij over heeft voor een bepaald product.

RTL is niet de enige omroep die een webwinkel opent. Zo zijn er bij de publieke omroepen al legio voorbeelden te vinden die al dan niet nog in de kinderschoenen staan. Maar ook commerciële omroepen springen in op de kansen die een webshop biedt.

Zo is Discovery in December met een gameshop gestart. Deze commerciële omroep verdient volgens eigen zeggen geld door het merk en de zender als platform aan adverteerders aan te bieden. In het geval van RTL wordt de webwinkel nog niet als extra platform voor adverteerders ingezet. Zij willen inspelen op de behoefte van de consument’.

Deel dit bericht

18 Reacties

G

Arno's Otten =Arno Otto 😉

Mike

Goed initiatief! Kijk maar naar de stormachtige ontwikkeling van ibood. De look & feel is echter nagenoeg hetzelfde:s

SBS

En dan mis ik in dit stuk nog http://www.sbs6voordeel.nl. Die is al veel verder dan dit.

Stijn Kruijssen

Leuk dat RTL zich ook op e-commerce richt maar er zijn nog wel wat verbeterpunten. Om te beginnen met de naam, niet echt een sterke naam. Daarnaast dacht ik toch echt fanvoordeel te horen in de commercial (zeker gezien de 'FANtastisch kopje koffie' "grap").  Ook oogt de site wel erg schreeuwerig en op sommige pagina's staat veel te veel tekst. Op elke subpagina uitleggen wat vanvoordeel.nl is bijvoorbeeld lijkt me echt niet nodig. Desalniettemin wens ik RTL succes en ben ik benieuwd naar de ontwikkelingen.

Maxc Grams

Nadat ik deze site een paar dagen heb bekeken kan ik niet anders zeggen dan dat het een compleet gemiste kans is. De aanbiedingen zijn ronduit slecht te noemen. Men speelt niet in op de markt. Outletplanet is een leuk bedrijf maar heeft te weinig echte A-merken in haar assortiment om dit tot een succes te maken.  Of zorg dat er meerdere partijen verantwoordelijk worden voor inkoop of laat Ouletplanet een paar man op de webshop zetten die zich puur en alleen met inkoop gaan bezighouden, buiten het assortiment van outletplanet om. Als ze op deze voet verder gaan is het binnen een paar weken/maand afgelopen.

Edje

@Maxc: Helemaal mee eens. Totaal gemiste kans. Heel veel spotjes op tv; maar de site is slecht samengesteld. Tuinsetjes verkopen terwijl het buiten -4 is, da's niet erg slim.

trudy

als dit voordelig is, shop ik liever zelf

Webshopblog

Tsja, lees maar eens over de constructies van dit soort 'webshops': http://www.webshopblog.nl/tv-zenders-starten-webshops-met-partners/

rr

Leuk zo'n zender die verkoopt. Lucratief, maar wie kijkt er over vijf jaar nog TV?

Joshua

Ik sluit mij aan bij de reacties die stellen dat het idee van RTL prima is (alhoewel niet nieuw), maar de uitvoering schiet nogal tekort: te weinig aanbod, slechte aanbiedingen op incourante producten. Daarnaast komt hun hardlaunch op TV (enorme media druk) veel te vroeg. doelgroeptesten hadden beter eerst op kleine schaal gedaan kunnen worden, alvorens te gaan blazen. Met deze leerpunten is in het nieuwe platform http://www.kortingsmarktplaats.nl veel beter rekening gehouden. Dus loop eens door de site, en geef je reactie via het prikbord …. 

Alex

Temidden van al het geweld van nieuwe kortingssites slaat RTL de plank mis met hun slecht ingevulde propositie. Wat een gemiste kans. RTL zou perfect in staat moeten zijn om hun doelgroep te kennen en goed te bedienen met relevante aanbiedingen. In plaats daarvan kiezen ze voor een moeilijke naam en een mager aanbod met van alles wat (in positieve zin: voor elk wat wils..). Inderdaad is http://www.kortingsplaats.nl een verfrissend concept (bedankt voor de tip Joshua!). Ik kende het nog niet. In plaats van dat de aandacht op een schreeuwerige vormgeving is gelegd, hebben ze daar begrepen waar het om gaat: de aanbiedingen! Prima uitwerkign van het betere nadenkwerk….

Daniel Donk

@Axel kortingplaats.nl linkt inmiddels door naar kortingeten.nl terwijl laatstgenoemde offline is. Overigens zijn deze (partner)concepten allesbehalve nieuw. Eerder zag je dating, gaming etc. al uitgerold worden op de omroep websites. Een aantal jaar geleden reeds was dit model gangbaar bij de ISP's en hun portals. Op basis van het enorme bereik en promotiemogelijkheden werden allerhande partner (affiliate) concepten ingericht met hooggespannen verwachtingen (en soms omzet garanties) die naderhand nauwelijks of niet realistisch bleken. Bereik en promotie zijn geen vanzelfsprekende garantie voor relevantie en daarmee samenhangende conversie. Dat men werkt met partners en externe partijen lijkt me logische keuze: omroepen zelf hebben er waarschijnlijk zelf niet kennis en mensen voor en daarnaast vermijdt men grotendeels de risico's. Deze zijn voor rekening van de partner(s). Op de lange(re) termijn is dit model onhoudbaar: zodra de promoties stoppen droogt de bezoekersstroom snel op. Mede agv ontbrekende relevantie.  Uitblijvend prijsvoordeel (niet haalbaar ivm de uit te betalen partnerfee aan omroep) en toenemende naamsbekendheid van de partner (klant contacten) zullen ertoe leiden dat de bezoeker vroeg of laat zijn eigen weg zal vinden en rechtstreeks gaat bestellen.

Alex

@Daniel Het moet natuurlijk ook http://www.kortingsmarktplaats.nl zijn! 

Daniel Donk

@Alex, zie het idd. vergissing in commissie.  Niettemin ging het mij om het vervolg betoog.

OSCAR

Heeeel slim hoor !v.b.:mierengif op de veiling van vanvoordeel winkelprijs 5,95 euro LET OP 4,95 EURO VERZENDKOSTEN HAHAHAAH

Harry Boer

Na het lezen van de reacties moet ik toch even kwijt dat SBS6Voordeel.nl een heel stuk verder is dan vanvoordeel. Hier krijg je namelijk op al je aankopen korting! Zo heb ik al meer dan 200 euro korting gekregen en is het ook al overgemaakt naar mijn rekening. Het is gewoon handig om te zien waar de acties zijn, maar oook nog eens op alles korting krijgt, zoals vliegtickets, bol.com, frs, mode en ga zo maar door! Allemaal A-merken! Ik ben er in ieder geval erg blij mee!

Dirk

Wat een waanzin die veilingsite, je moet echt tijd en/of geld teveel hebben om daar mee te doen. De verwerkingskosten staan in geen enkele verhouding tot de reele kosten. Zo hebben ze vandaag een computerspelletje waar ze een nieuwprijs van 5,95 bijzetten; verwerkingskosten 9,95! En er wordt nog op geboden ook. En verder valt op dat de hoogste bieder met de verwerkingskosten meegerekend soms meer betaald dan de prijs van het artikel. Ik heb ze al eens voorgesteld een forum aan de site te koppelen, maar dat willen ze uiteraard niet.

ed muiijs

nu 4 weken geleden een e-reader besteld van 95 euro. Aleen een lege doos ontvangen. Op mail en telefoon komt geen reactie. Ik denk dat het een criminele organisatie is

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond