Deel dit artikel
-

Ruim de helft klanten Rabo bankiert via digitale kanalen

In Nederland bankiert 59 procent van de particuliere klanten en 81 procent van de zakelijke klanten van de Rabobank inmiddels via zijn digitale kanalen. Dat maakte bank vanochtend bekend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Op de Rabo Bankierenapp wordt nu iedere maand bijna 100 miljoen keer ingelogd. De app bevat sinds kort de mogelijkheid om betalingen voor derde partijen te initiëren passend in de PSD2 wetgeving.

Rabobanks IBAN-NaamCheck, inmiddels ook geadopteerd door andere banken, leidt volgens de bank tot een sterke daling van het aantal overboekingen naar verkeerde rekeningen.

In juni heeft de Algemene Ledenraad ingestemd met de aanpassing van de organisatie van het lokale bankbedrijf in Nederland. Het lokale bankbedrijf kent straks circa negentig lokale Rabobanken, met honderden bankkantoren en fysieke contactpunten.

De lokale Rabobanken blijven net als nu verantwoordelijk voor de dagelijkse dienstverlening aan particulieren, private bankingklanten, MKB en grootzakelijke klanten. Voor specialistische kennis vallen ze terug op veertien regionale teams die ondergebracht zijn bij 14 van de 90 lokale Rabobanken. Het nieuwe model borgt volgens Rabo de ‘stevige lokale verankering’ die nodig is om de digitale en fysieke dienstverlening optimaal op elkaar te laten aansluiten.

De bank rapporteerde vandaag een nettowinst van 1,6 miljard euro, 12 procent meer dan in het eerste halfjaar van 2017.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Mag toch hopen dat tekst niet juist is. Lijkt me dat vrijwel iedere Nederlandse bank ergens tussen de 95 en 100% digitaal gebruik heeft.
Wat anders? Acceptgiro’s, Cheques? We zijn Frankrijk niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond